استاندار کرمان گفت: هفته آینده کلنگ پروژه خط تولید آهن اسفنجی و پروژه ذوب و تولید شمش کارخانه جهان فولاد سیرجان به زمین زده می‌شود.

محمدجواد فدایی 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدجواد فدایی در حاشیه بازدید از کارخانه جهان فولاد سیرجان گفت: پروژه آهن اسفنجی و پروژه ذوب و تولید شمش دو پروژه‌ای مهمی است که جزو برنامه های توسعه شرکت‌های صنعتی معدنی گل گهر و جهان فولاد در منطقه قرار گرفته است.

وی تامین منابع مالی را مشکل اصلی این دو پروژه دانست و اظهار کرد: سهامداران شرکت جهان فولاد سیرجان، شرکت‌های صنایع ملی مس و شرکت صنعتی معدنی گل گهر هستند و جلسات مختلفی با این دو شرکت برای آنکه منابع مالی این دو پروژه تامین شود، داشته‌ایم.

استاندار کرمان ادامه داد: مقرر شد یک افزایش سرمایه به میزان ۲ هزار میلیارد تومان در این شرکت صورت گیرد که در همین راستا کارهای اجرایی این دو پروژه از محل این افزایش سرمایه از امروز ۸ مهر آغاز شده است اما به صورت رسمی کلنگ اجرایی آن هفته آینده به زمین زده خواهد شد.

فدایی تاکید کرد: به دلیل تولید و تکمیل زنجیره فولاد در استان کرمان اجرای این دو پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است. همچنین باتوجه به آنکه اخیرا پروژه‌های مهمی در استان افتتاح کردیم که نیروهای پیمانکاری که با بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها بیکار شده‌اند با آغاز عملیات اجرایی این دو پروژه مجددا مشغول به کار خواهند شد.

کد خبر 553250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha