استاندار تهران با اشاره به اینکه ساختمان‌هایی شبیه ساختمان سینا اطهر در تهران زیاد هستند، گفت: یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود و خطر در کمین آن است سیم‌کشی برق بازار تهران است.

انوشیروان محسنی بندپی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم مانور مشترک مدیریت بحران استانداری تهران، با اشاره به بازنگری و تجدیدنظر در قانون مدیریت بحران کشور گفت: با مشارکت و همکاری ریاست سازمان مدیریت بحران کشور، لایحه‌ای در این ارتباط تهیه شد و نواقص قانون گذشته مورد بازنگری قرار گرفت که در نهایت قانون مترقی و قابل قبولی در مجلس تصویب و در نهایت ابلاغ شد.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه ساختمان‌هایی شبیه ساختمان سینا اطهر در شهر تهران زیاد است، گفت: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد بازار تهران و سیم‌کشی برق آن است و همچنین ساختمان‌هایی که قدمت طولانی دارند و اینها خطراتی هستند که شهر تهران را تهدید می‌کنند.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز با بیان اینکه در طول سال حدود ۱۷۰ هزار آتش‌سوزی در کشور رخ می‌دهد، گفت: طبق آمار ۴۰۰ ساختمان در تهران شباهت زیادی به ساختمان پلاسکو دارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با اشاره به حادثه پلاسکو و جان باختن ۱۶ تن از آتش‌نشانان، گفت: حادثه پلاسکو محلی بود اما تبدیل به حادثه بین‌المللی و تاریخی شد و اگر در ۵۱ سال بهره‌برداری از این ساختمان، نیم درصد از درآمد آن صرف ایمنی این ساختمان می‌شد هیچ‌گاه این حادثه اتفاق نمی‌افتاد.

وی تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته با تلاش شهرداری تهران تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی افزایش یافته و زمان رسیدن عوامل آتش‌نشانی در آتش‌سوزی‌ها کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 553209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha