مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

طرح جامع شهر تابناک به عنوان دومین شهر جدید فارس در دوازدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسید.

نقشه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،‌ این طرح پس از تصویب در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس و پس از اخذ تاییدیه کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه ویدئوکنفرانس این شورا به اتفاق آرا تصویب شد.

محمود رضایی کوچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در این جلسه اظهار کرد: طرح جامع شهرجدید تابناک در مجاورت شهرستان لامرد، با جمعیت پذیری ۵۴ هزار نفر در محدوده ۶۷۷ هکتار و حریم ۲۶۰۷ هکتار برای تامین مسکن و خدمات پشتیبان منطقه ویژه صنعتی انرژی بر و شهرک صنعتی به کارفرمایی شرکت عمران شهرجدید صدرا تهیه شده است. پیش از این شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در بهمن ۱۳۹۶ مکان‌یابی احداث شهر جدید تابناک در شمال شهر لامرد را بررسی کرده بود.

وی ادامه داد: به دنبال بررسی‌های انجام‌شده و با توجه به صورتجلسه کمیته فنی این شورای عالی، موضوع ضرورت احداث شهر جدید تابناک به منظور مدیریت استقرار جمعیت ناشی از اجرای طرح‌های صنعتی انرژی‌بر در شهرستان لامرد به تایید رسید. شهر جدید تابناک در خارج از منطقه صنایع انرژی‌بر ساخته خواهد شد تا شاغلان در این مناطق محیط زندگی ایمنی از نظر آلودگی‌های زیست محیطی داشته باشند. مکان‌یابی شهر در هفت کیلومتری شمال لامرد در مجاورت بلافصل منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر و شهرک صنعتی لامرد انجام شده است.

لامرد از شهرستان‌های جنوبی فارس است که مرکز آن  با شیراز حدود ۳۶۵ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر 553198

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha