سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

محمد علی نجفی *: وقتی دستمزد عوامل ساخت یک فیلم افزایش پیدا می‌کند، تهیه‌کننده این مبالغ را از کجا باید پرداخت کند؟

پس افزایش قیمت بلیت سینما طبیعی است. اما این نکته از دید سینما دار قابل‌قبول و طبیعی نیست زیرا اعتقاد دارد این افزایش قیمت، باعث کاهش تماشاگران می‌شود.

برای رفع این مشکل باید تعاملی میان این دو صنف سینما درخصوص نحوه تولید و نمایش به‌وجود آید. البته این مسئله‌ای نیست که بشود سطحی از آن گذشت و باید ستادی تشکیل شود که در این ستاد، خانه سینما حضور جدی داشته باشد و وزارت ارشاد هم بر آن نظارت کامل کند.

به این ترتیب می‌توان در یافت که چه سازو کاری برای این کار مناسب است. صرفا با مخالفت گروهی  یا موافقت گروهی دیگر نمی‌شود مشکلاتی مانند افزایش قیمت بلیت سینما را حل کرد.

برای رفع این مشکل باید کمیسیون‌ها وهیات‌های متخصص تشکیل شود و با مطالعه و همیاری اقتصاددانان برای سال آینده برنامه ریزی کنند تا به این ترتیب مقوله‌ای چون تورم درسینما بررسی شود؛

چرا که این تورم هم مانند تورم در اصناف دیگر وجود دارد و روی کار تاثیرگذار است، مگر اینکه خانه سینما تضمین بدهد که دستمزد‌ها تغییر نخواهد کرد ودولت تعهد کند هرنوع افزایش قیمت در مورد اجناس مرتبط به کار فیلمسازی‌ را به‌عنوان یارانه پرداخت کند.در چنین حالتی قیمت بلیت نیز تغییر نخواهد کرد.

متأسفانه کیفیت بد تولید و پخش فیلم‌ها در سینما باعث شده که دیگر سینما با تلویزیون تفاوت چندانی نداشته باشد.

در چنین حالتی چرا مردم باید بلیت را گران‌تر بخرند و به سینما بیایند؟ شخصیت‌ها به‌طور عمده در فضایی بسته قرار دارند و در یک کلوزآپ دیالوگ می‌گویند.

به این ترتیب چه نیازی است که فیلم در سینما دیده شود؟ جالب است که حتی بیلبوردهای سینمایی هم شبیه به هم شده است طوری که احساس می‌کنیم همه آنها برای یک فیلم است؛

حتی شخصیت هایشان هم یکی است. این مشکل بی‌کیفیتی فیلم‌ها و سینماهای ماست که باعث به‌وجود آمدن شرایط بد فعلی شده است. سینما داران ما می‌گویند چرا قیمت بلیت را گران می‌کنید، بگذارید تماشاگر، بیشتر به سینما بیاید.

برای سینمادارچندان مهم نیست که چه فیلمی قرار است در سینما اکران شود. به همین دلیل سینمای ما امروزآسیب می‌بیند و این تفکر باعث شده که امروز سینما به تلویزیون تبدیل شود.

* کارگردان

کد خبر 55319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز