واحد نخست بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه با اعتبار ۲۱۲ میلیون یورو امروز سه‌شنبه ۸ مهر با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو و استاندار آذربایجان غربی افتتاح و به شبکه سراسری برق وصل شد.

افتتاحیه نیروگاه ارومیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم یکانی مطلق مدیر عامل شرکت تولید برق آذربایجان غربی گفت: این نیروگاه شامل سه واحد ۱۶۰ مگاواتی به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات در دست احداث بوده که واحد اول بخار مجموعه هم اینک به شبکه برق سراسری وصل شد. ۳۵۸ میلون یورو اعتبار کل طرح بخش بخار بوده که در فاز نخست ۲۱۲ میلیون یورو هزینه شده است.

وی افزود: فاز اول این نیروگاه با ظرفیت ۱۶۰ مگاواتی در شهریور همگام‌سازی شده بود که امروز افتتاح شد و در آینده نزدیک واحدهای دیگر به بهره‌برداری خواهند رسید. با بهره‌برداری از کل نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه، ظرفیت اسمی آن به هزار و ۴۵۰ مگاوات می‌رسد. افزایش تولید برق، پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و همچنین افزایش بازدهی نیروگاه‌های گازی با تبدیل آن به سیکل ترکیبی و  امکان صدور برق به کشورهای همجوار اهمیت نیروگاه ارومیه را یادآور می‌شود. این نیروگاه شامل ۶ واحد گازی و سه واحد بخار است که واحد نخست آن امروز به طور رسمی افتتاح شد.

کد خبر 553144

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha