سرهنگ بازنشسته محمد مهدی کتیبه فرمانده سابق رکن دوم ارتش جمهوری اسلامی و بازمانده انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریورماه ۱۳۶۰، بامداد یکشنبه در اثر سکته مغزی در بیمارستان عرفان تهران در ۸۱ سالگی درگذشت.

كتيبه

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ محمد مهدی کتیبه فرمانده وقت رکن دوم ارتش جمهوری اسلامی که زمان انفجار دفتر نخست وزیری همراه شهیدان محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر در جلسه حضور داشت، درباره واقعه هشتم شهریورماه به ایرنا گفته بود: وقتی وارد جلسه شدم کشمیری با همان ضبط صوت همراه من وارد جلسه شد. پس از اینکه همه سر جای خود نشستند، روال جلسات اینطور بود که نخستین فردی که گزارش وقایع هفته گذشته را ارائه می‌داد رئیس شهربانی کشور (شهید دستجردی) بود. آخرین بند گزارش دستجردی به نحوه کشته شدن «همتی» ارتباط داشت که در کرمانشاه به دست یکی از محافظان خودش به شهادت رسیده بود. شهید رجایی از «شرفخواه» پرسید این موضوع تعمدی بوده است؟ شهید «کلاهدوز» که در جلسه بود گفت که تعمدی نبوده و اشتباهی رخ داده است. اما وقتی شروع به معرفی سرگرد همتی کردم بی‌اختیار دیدم بلند شده و ایستادم. احساس کردم موهایم دارد می‌سوزد با دستهایم موهای سرم را خاموش می‌کردم. بعد به خودم آمدم و فهمیدم چه اتفاقی رخ داده است.

کتیبه زمان وقوع این حادثه را سه یا سه و نیم بعدازظهر هشتم شهریورماه ۶۰ عنوان کرد و گفت: وقتی متوجه شدم بمب منفجر شده و هر آن ممکن است بمیرم به ائمه اطهار متوسل شدم. دور تا دور سالن را دود غلیظ قهوه ای رنگی فرا گرفته بود. انفجار به قدری شدید بود که به فاصله ۱۰ - ۲۰ کیلومتری صدای آن شنیده شده بودند، ولی من به دلیل پاره شدن پرده گوشهایم صدای انفجار را نشنیدم. از در پشت سرم که باز بود بیرون رفتم به راننده‌ام که در راهرو بود گفتم سریع ماشین را بیاور و من را به بیمارستان ببر...

سرانجام آخرین بازمانده انفجار دفتر نخست وزیری، بامداد یکشنبه ششم مهرماه ۹۹ بر اثر سکته مغزی دارفانی را وداع گفت و قرار است مراسم تدفین او در زادگاهش شیراز برگزار ‌شود.

کد خبر 553067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نرگس IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    خوب