براساس آنچه دولت در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده، میزان افزایش حقوق کارکنان به طور متوسط ۲۵ درصد لحاظ شده است.

دستمزد - حقوق - اسكناس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ اخیرا توسط رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد و این سازمان نیز برای تنظیم لایحه بودجه بخشنامه را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است.

براساس ضوابط مالی ناظر در تهیه و تنظیم بودجه۱۴۰۰، افزایش ضریب ریالی حقوق به طور متوسط ۲۵ درصد تعیین شده است که دستگاه‌ها باید در چارچوب همین ضریب مشخص شده بودجه خود در سال آینده را در بخش جاری پیش‌بینی کند.

رقم قطعی افزایش حقوق کارکنان در نهایت به تصویب هیات وزیران رسیده و در لایحه بودجه گنجانده خواهد شد.

افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار نیز ۲۵ درصد تعیین شده و رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.

براین اساس، سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافه کار کارکنان در بودجه سال ۱۴۰۰ حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافه کار در سال ۱۳۹۹ پیش‌بینی خواهد شد.

میزان افزایش حقوق کارکنان در سال جاری به طور متوسط ۱۵ درصد بود که طی مصوبه مجلس حداقل پرداختی به کارکنان ۲.۸ میلیون تومان تعیین شد.

کد خبر 552859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 298
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    289 8
    خدارو شکر حقوق و مزایای مسئولین هم مشخص شده زیرا هرسال فقط شاهد اعلام بودیم ودیدیم برای آنها کامل دریافت و درست بدون لحظه ای تاخیر پرداخت میشود ولی برای کارگران و کارمندان عادی معمولا بعلت نبود بوجه چکش کاری شده ووقتی پرداخت میشود که قبل ان اجناس چندین برابران افزایش یافت که معمولا باز میگویند حباب است و تاکید میکنند باید درست شودو گرانی اجناس غیرقانونیه و توجیهات بسیار دیگر که دراخر براین حباب حباب دیگری افزوده شده ودیگر عادی میشود . وحالا انتظار دارید ما این اراجیف را باور کنیم یانه باز طبق معمول نزدیک انتخاباته ونیاز به حضور مردم دارد شروع کردید از الان درحرف برای مردم طوری وانمود کنیدکه دارید کاری میکنید .
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    خیلی ذوق کردیم
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    الا برکت االله
  • ناراضی IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    خیلی زحمت کشیدن اخه سهمیه بالایی ها ازبین میره