دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

معاون استاندار و فرماندار شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی گفت: تاکنون به ۱۵ مدرسه این شهرستان به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی مبارزه با کرونا هشدار داده شده است.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا قامتی عنوان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا صبح یکشنبه ۴۱۹۵ نفر به مراکز درمانی مراجعه داشته‌اند، همچنین تاکنون ۳۶۱۷ نفر نیز ترخیص و ۵۰۲ نفر فوت کرده‌اند که ۲۷۰ نفر این افراد مشکوک و ۲۳۲ نفر مثبت به کرونا بوده‌اند. طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر با علائم ابتلا به کرونا به بیمارستان شهرستان مراجعه داشته‌اند که ۱۷ نفرشان بستری و یک نفر نیز ترخیص شده است.

فقط ۳۰ درصد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حضور دارند

وی در خصوص بازگشایی مدارس گفت: تأکید شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان بر این بود تا خانواده‌هایی که امکان مدیریت تحصیلی فرزندانشان را در منزل دارند از طریق شبکه شاد و بسته‌های آموزشی تحصیل را ادامه دهند. هر چند در ابتداء بازگشایی مدارس ۷۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور داشتند، اما اکنون این آمار به ۳۰ درصد کاهش یافته و ۷۰ درصد دانش‌آموزان در منزل و از طریق سامانه شاد و بسته‌های آموزشی تحصیل می‌کنند. فقط ۳۰ درصد دانش‌آموزان به شکل حضوری در کلاس‌های درس هستند و باقی از طریق فضای مجازی، شبکه شاد، صدا و سیما و بسته آموزشی فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

فرماندار نیشابور افزود: با وجوداینکه به‌ طور مداوم گروه‌های ارزیابی فعالیت دارند و تاکنون در ۵ مرحله آموزش‌های لازم به مدیران مدارس داده شده، اما تا روز یکشنبه ششم مهر به ۱۵ مدرسه به دلیل عدم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی تذکر داده شده و اگر باز هم رعایت نکنند، تعطیل خواهند شد. با توجه به نگرانی‌هایی که برای تأمین تجهیزات ضدعفونی‌کننده و ماسک وجود داشت طی دو مرحله منابع لازم در قالب سرانه‌های بهداشتی مدارس به شهرستان تخصیص یافت که روز یکشنبه نیز ۴۵۰ میلیون تومان تخصیص یافت.

بستری شدن یک دانش‌آموز در بیمارستان

قامتی عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار هیچ دانش‌آموزی به دلیل حضور در مدرسه به کرونا مبتلا نشده فقط یک نفر از دانش‌آموزان که آن‌ هم از طریق والدین در خانواده مبتلا شده بود توسط واحد درمان بلافاصله پیگیری‌های لازم انجام شده و اکنون در بیمارستان بستری است. تاکنون گزارشی از ابتلاء معلمان به کرونا در شهرستان نداشته‌ایم، بیشترین علت ابتلاء شهروندان به کرونا را به دلیل تجمع در مراسم عروسی قبل از ماه محرم، مراسم عزا و حضور در مراسم خدماتی و صنفی به خصوص مراکز پوشاک و لوازم‌ آرایشی بانوان و همچنین میدان‌های خرید میوه و تره‌بار بوده است.

استفاده از ماسک کمتر از ۵۰ درصد

نماینده عالی دولت در نیشابور اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده طی یک ماه گذشته بالغ ‌بر ۵۰ تا ۶۰ درصد شهروندان از ماسک استفاده می‌کردند، اما اکنون این آمار به دلیل عادی‌انگاری در مراکز عمومی و خیابان‌ها به کمتر از ۵۰ رسیده است. مبارزه با کرونا باید اجتماعی باشد و همه مردم باید در مبارزه مشارکت کنند و با توجه به این‌که تحریم‌های ظالمانه موجب شده در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی محدودیت‌هایی داشته باشیم از مردم درخواست داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کادر درمانی کمک کنند و ضمن استفاده از ماسک در مراکز عمومی کمتر حضور پیدا کنند. اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم و یا پیک سوم آغاز شود و گسترش یابد قطعاً با محدودیت‌هایی مواجه خواهیم شد.

کد خبر 552809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سنا IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    هیچ کس تومدرسه به کرونا مبتلا نمی شه خیلی خوبه بهتره مردم برای مبتلا نشدن به مدارس پناهنده شدند