دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
۰ نفر

سعی کردیم، محاسبه کنیم که اگر یک نماینده مجلس ودیعه مسکن، وام ضروری و خودروی دنا پلاس را دریافت کند، در ماه چقدر باید قسط پرداخت کند.

تصاویر جلسه علنی مجلس ۲۳ شهریور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، با محاسبه مبالغ تسهیلات پرداخت شده به وکلای ملت اگر یک نماینده ودیعه مسکن، وام ضروری و خودروی دنای ۳۰۲ میلیون تومانی را دریافت کرده باشد، در مجموع ۸۰۲ میلیون تومان از مجلس تسهیلات گرفته است که طی ماه‌های باقی‌مانده از عمر نمایندگی خود باید این مبالغ را به صورت قسطی به مجلس برگرداند.

طبق اطلاعات منتشر شده به نقل از نمایندگان زمان بازپرداخت این تسهیلات سه ساله است اما از آنجا که از عمر مجلس یازدهم حدود ۴۵ ماه باقی مانده است، لذا در این گزارش دو زمان بازپرداخت برای این تسهیلات در نظر می‌گیریم.

اگر یک نماینده مجلس بخواهد ۸۰۲ میلیون تومان دریافتی را بدون هیچ سود تسهیلاتی به مجلس طی ۴۵ ماه برگرداند باید ماهیانه بیش از ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قسط دهد. میزان این قسط در صورتی که زمان بازپرداخت را سه ساله (۳۶ ماه) در نظر بگیریم، مبلغی در حدود ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در هر ماه می‌شود.

این در حالی است که حقوق ماهانه مجلسی‌ها در سال گذشته حدود ۹ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بود و امسال، میزان حقوق ماهانه مجلسی‌ها به ۱۱میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است البته بخش دیگر دریافتی نمایندگان با عنوان ردیف‌های دیگری به آن‌ها تعلق می‌گیرد که شامل هزینه رفت‌وآمد، استخدام منشی، اجاره دفتر، اجاره منزل در تهران و قبض موبایل است. لذا نمایندگان مجلس با توجه ‌به تعداد دفاترشان عدد متفاوتی را در ذیل «هزینه دفاتر» دریافت می‌کنند.

حالا اگر یک نماینده مجلس از اماکن دولتی یا از ملک شخصی خود به‌عنوان دفتر نمایندگی خود استفاده کند، هزینه ماهانه اجاره دفتر که از مجلس دریافت می‌کند، برای خودش باقی می‌ماند و یا اگر به جای استخدام ۳ نیروی کار، فقط یک نفر را استخدام کنند و مبلغ کمتر از چیزی که مجلس برای این امر به حساب نماینده واریز می‌کند، به نیروی کار خود پرداخت کند، مابه‌التفاوت هر کدام از این‌ها در حساب شخصی‌ آن نماینده باقی می‌ماند.

 اما اگر طبق گفته خود نمایندگان مجلس که معتقدند تنها حقوق نمایندگی‌شان برای آنها می‌ماند و بخش دوم دریافتی آنها برای هزینه‌های دفتر و غیره هزینه می‌شود، پس هر نماینده مجلس با حقوق ۱۱ میلیونی خود بدون هیچ هزینه‌کرد دیگری، در هر ماه می‌تواند تنها نصف اقساط خود را پرداخت کند و مشخص نیست باقی اقساط و هزینه زندگی آنها چگونه تامین می‌شود.

کد خبر 552765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 20
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    32 0
    مردم میدن
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    19 1
    واقعا
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    14 2
    خودشون میگن 230 میلیون ماهی حقوق شونه و 12-15 میلیونم بایت ایاب و ذهاب میگیرن اون وقت تو میگی 9 میلیون و 280 هزار تومان ؟
  • وطن پرست DE ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    22 8
    مردم فقیر ایران میدهند
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      38 1
      مردم مستضعف
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    19 0
    اینکه معلومه از جیب ملت.......
  • میخواین که ما چندر غاز حقوقمون بدیم اونا . IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    13 0
    میخواین ما بدیم.