رئیس شورای شهر تهران نسبت به آنچه که در روزهای اخیر درباره سپاه تهران در رسانه‌های بیگانه مطرح شد، واکنش نشان داد.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محسن هاشمی در جریان دویست و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: در روزهای اخیر یکی از مسایل مربوط به سپاه تهران در رسانه‌های بیگانه بازتاب یافته و موجب قضاوت‌های شتابزده‌ای درباره فرماندهی جنگ شده است. این موضوع و سایر مسایل مربوط به اداره و تصمیم‌گیری در جنگ، ۲۰ سال قبل در قالب خاطرات روزنوشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منتشر شده است که پژوهشگران را به رجوع به این خاطرات و سایر منابع پژوهشی دعوت می‌کنم.

رئیس شورای شهر تهران همچنین تاکید کرد: واقعیت این مساله همانگونه که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مرقوم کرده‌اند، یک موضوع کارشناسی و ناشی از تفاوت دیدگاه‌های نظامی بوده و منتسب کردن این موضوع به مسائل سیاسی یا امنیتی، جفا در حق شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه تهران با ۲۱ هزار شهید در دفاع مقدس جزو رتبه‌های نخست در کشور است، گفت: در میان رزمندگان تهرانی، حدود ۷۰ هزار جانباز که نیمی از آنان بالاتر از ۲۵ درصد جانبازی دارند، در طول ۳۰ سال سپری شده از پایان دفاع مقدس خود و خانواده‌های آنها همچنان از مشکلات ناشی از جنگ رنج می‌کشند. لازم است شهرداری تهران نسبت به بررسی وضعیت این عزیزان، هم خانواده‌های شهدا و هم خانواده‌های جانبازان،‌ اسرا و آزادگان اهتمام بیشتری داشته باشد چرا که شهرداری می‌تواند نقش موثری را در بهبود وضعیت این خانواده‌ها بر عهده گیرد. 

هاشمی به حضور مهندسان و کارگران در جبهه نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر شهدا و رزمندگان تهرانی، مهندسان و کارگران تهرانی نقش اصلی را در پشتیبانی جنگ برعهده داشتند و ظرفیت صنعتی بزرگ تهران در خدمت تجهیزات دفاعی کشور بود. پروژه‌های اصلی موشکی و مهمات‌سازی کشور در کارخانجات و صنایع دفاعی تهران تولید می‌شد. همچنین سپاه تهران یکی از مراکز اصلی تامین نیروهای خط شکن و سلحشور در دوران دفاع مقدس بوده است که از درون آن شهید همت‌ها و شهید هادی‌ها و شهید رستگارها را به انقلاب تقدیم کرده است.

محسن هاشمی در حاشیه دویست و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران نیز در جمع خبرنگاران درباره نشست هم‌اندیشی صبح امروز گفت: موضوع جلسه امروز، سرای محلات بود.  همانطور که می‌دانید در تهران بیش از ۳۰۰ سرای محله داریم که ۹۰ درصد آن‌ها ملک شهرداری و مابقی اجاره‌ای است که سرمایه خوبی برای سیاست محله‌محوری شهر تهران است.

او با بیان اینکه سراهای محله برای تحقق سیاست محله‌وری نقش بسیار جدی می‌توانند داشته باشند، ادامه داد: شهرداری باید استفاده مناسب‌تری از این سراها داشته باشد.

هاشمی با اشاره به ناراحتی شورایاری‌ها از برخی محدودیت‌ها گفت: شورایاری‌ها، ناراحتی‌هایی در خصوص محدودیت‌ها و تعهداتی که برای استفاده از سراهای محله وجود دارد، داشتند که دلایل آن و همچنین گلایه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است سراهای محله به فروش برسند یا خیر، گفت: بحث فروش سراهای محله مطرح نیست.

رییس شورای شهر تهران درباره وضعیت بحرانی کرونا در تهران نیز گفت: همه ما باید از خودمان شروع کنیم. این تجمع‌ها باعث افزایش کرونا می‌شود. اینکه خبرنگاران یا مدعوین شورا در صحن اینگونه نزدیک به هم می‌ایستند؛ یعنی کرونا راحت‌تر وارد می‌شود.

او تاکید کرد: اگر هر کسی از خودش شروع کند و به مسائل بهداشتی توجه ویژه‌تری داشته باشد، اجتماعات کم‌تر و از رفتن به سفر پرهیز شود، در نتیجه باعث کاهش کرونا می‌شود.

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره سخنان شب گذشته رئیس جمهور درباره کرونا گفت: معمولا آقای روحانی صبح‌ها سخنرانی دارند و در سخنان‌شان توصیه به رعایت مسائل بهداشتی کردند که انجام می‌دهیم.

کد خبر 552581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha