مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
۰ نفر

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از کشف ۱۱۶ دستگاه استخراج‌کننده رمزارز غیرمجاز به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال در دو ماه اخیر خبر داد.

ماينر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابوذر الوار با بیان اینکه این تعداد دستگاه به صورت غیر قانونی از تعرفه‌های برق ارزان استفاده می‌کردند، گفت: با همکاری موثر کارشناسان و رابطان حراست، این تعداد دستگاه ماینر کشف، جمع‌آوری و تحویل مراجع قضایی شد.

وی پرمصرف بودن این دستگاه‌ها و آسیب رسانی به تاسیسات و شبکه‌های برق و لوازم برقی مشترکین را از جمله معایب استفاده غیرقانونی از ماینرها برشمرد و بیان کرد: استفاده از این دستگاه‌ها در فصل تابستان به دلیل مصرف بالای برق باعث افزایش بار مصرفی ترانس‌ها ، افزایش بار خطوط و در بیشتر موارد موجب افت ولتاژ و تشدید خاموشی ناشی از کمبود برق و ایجاد نارضایتی مشترکین می‌شود.

به گفته مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، گرچه تولیدکنندگان رمزارز می‌توانند با ارائه مجوز قانونی نسبت به دریافت انشعاب اقدام و از حمایت قانونی برخوردار باشند اما برخی افراد سودجو به دلیل کسب سود بالاتر از انشعاب‌های دیگر با تعرفه‌های ارزان به صورت غیر قانونی و مخفیانه استفاده می‌کنند.

کد خبر 552508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha