محله نیلوفر در ناحیه ۲ منطقه ۷ از محله‌های برخوردار منطقه است.

دردسرهاي نيلوفر

همشهری آنلاین_شقایق عرفی‌نژاد: این محله با بافت جدید و امکانات مناسب شهری جمعیتی شناور دارد و در روز با مراجعه کارمندان شرکت‌ها و ادارات و شب‌ها با پذیرفتن شهروندانی از مناطق دیگر تهران که برای تفریح و یک وعده غذای بیرون از خانه به رستوران‌های این محله می‌روند، اقشار مختلفی را در خود جا می‌دهد.  

کیوان ملک/شورایار محله نیلوفر


 این محله هم مشکلات مشترکی با سایر محله‌های تهران دارد که شورایارش آنها را قبول دارد، اما می‌گوید این مشکلات در تمام مناطق و محله‌های تهران وجود دارند و برای حل خیلی از آنها در این شرایط نمی‌توان‌کاری انجام داد. «کیوان ملک» می‌گوید: «ما با مشکلاتی مثل آسفالت، خرابی جدول و بافت متراکم که در سایر محله‌های شرق منطقه وجود دارد، مواجه نیستیم، اما مشکلاتی داریم که با بقیه مناطق مشترک است. به‌طور مثال ما در محله تنها ۴ بوستان در فلکه سوم، چهارم، یازدهم و دوازدهم داریم. جوان‌ها هم از همین بوستان‌ها استفاده می‌کنند، اما بسیاری از افراد مسن که در پارک‌ها می‌نشینند با این موضوع مشکل دارند و می‌گویند این جوان‌ها ساعت‌های طولانی در روز در این بوستان‌ها هستند. آنها توقع دارند با این مسئله برخورد شود. در صورتی که کار این جوانان مجرمانه نیست.»
او این را هم اضافه می‌کند که مشکل فضای سبز شهری به سادگی قابل حل شدن نیست: «ما در تمام تهران مشکل فضای سبز داریم، اما با قیمت بالای زمین شهرداری نمی‌تواند این مشکل را حل کند. ضمن اینکه فضا هم برای این کار وجود ندارد.»ملک در عین حال از ۲ بوستان فرامنطقه‌ای اندیشه و آزادگان در منطقه اسم می‌برد که از تمام تهران برای گذران اوقات فراغت به آنها مراجعه می‌شود.  
او اما به مشکل اصلی محله نیلوفر اشاره می‌کند که در بسیاری از نقاط و معابر این محله وجود دارد: «در زمینه ترافیک همیشه مشکلاتی داشته‌ایم. این مشکلات ترافیکی به دلیل نبود جای پارک به وجود می‌آید. علتش هم این است که در کوچه‌های فرعی این محله شرکت‌های زیادی فعالند که کارمندان آنها و مراجعانشان خودروهایشان را به‌صورت دوبله در این خیابان‌ها پارک می‌کنند. این مشکل به‌ویژه در انتهای خیابان صابونچی حدفاصل خیابان مهماندوست تا خیابان شهید بهشتی وجود دارد. مأموران راهنمایی گاه‌به‌گاه این ماشین‌ها را جریمه می‌کنند، اما مسئله به این شکل حل نمی‌شود.»
او می‌گوید از پلیس راهور توقع می‌رود به‌صورت جدی‌تری اعمال قانون کنند. خیابان دیگری که در محله نیلوفر با مشکل ترافیک روبه‌رو است و ملک به آن اشاره می‌کند، خیابان عشقیار است: «این خیابان به دلیل وجود اغذیه‌فروشی‌ها همیشه با مشکل ترافیک و پارک دوبل مواجه بوده است. مردم برای تفریح و غذا خوردن در رستوران‌های این خیابان به اینجا می‌آیند، ولی قانون را رعایت نمی‌کنند. بسیاری از رانندگان خودرو را به‌صورت دوبله مقابل اغذیه‌فروشی‌ها نگه می‌دارند و با این کار ترافیک ایجاد می‌کنند. حتی حاضر نیستند ماشین را ۲ خیابان بالاتر یا پایین‌تر پارک کنند.»
او توضیح می‌دهد معاون ترافیک منطقه البته همیشه با آنها همکاری داشته و در جلسات شرکت کرده و مشکلات را پیگیری کرده است، اما نیاز به همت و تلاش بیشتری احساس می‌شود.  

کد خبر 552332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha