کاهش بارش‌ها و افت منابع آب زیرزمینی مشکلات کمبود آب را در چهارمحال و بختیاری حادتر کرده است، به طوری که هم‌اکنون نیمی از جمعیت استان با کمبود آب مواجه هستند.

آبرساني - بي آبي - كمبود آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، خشکسالی در چهارمحال و بختیاری سال به سال در حال تشدید است. در سال زراعی جاری نیز بارش‌های قابل توجهی در این استان نبود و کم آبی قنات‌ها و چشمه‌ها در این استان همچنان ادامه دارد. سال زراعی جاری (۹۸ -۹۹) به آخر رسیده است و بارش‌ها در این استان همچنان با کاهش مواجه است. در سال زراعی جاری شاهد کاهش ۳۶ درصدی بارندگی‌ها در این استان هستیم.

چهارمحال و بختیاری به علت آمار بارندگی بسیار پایین در میان استان‌های خشک کشور قرار گرفته است. مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خشکسالی در چهارمحال و بختیاری همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: میزان بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین سال زراعی گذشته ۳۶ درصد کاهش دارد.

مهران چراغ پور عنوان کرد: میزان بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین بلند مدت دوره مشابه هفت درصد و نسبت به سال زراعی کامل هشت درصد کاهش دارد. میانگین وزنی بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری ۵۳۱ میلی‌متر گزارش شده است. این استان با میزان بارش بسیار پایین رتبه اول را از نظر خشکسالی کسب کرده است.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی چندی پیش در شورای اداری استان اعلام کرده بود: در حال حاضر به‌علت کاهش بارش‌ها نیمی از جمعیت استان چهارمحال و بختیاری با مشکل آب مواجه شده‌اند. کاهش بارش‌ها و خشکسالی موجب کاهش منابع آب شده است و در شهر سفید دشت ۱۲ ساعت قطعی آب وجود دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از منابع تأمین آب شرب روستاهای لردگان خشک شده است، بیان کرد: به برخی از روستاهای شهرستان لردگان با تانکر آب‌رسانی می‌شود. مشکلات کمبود آب در نقاط مختلف این استان روز به روز در حال تشدید است.

کد خبر 552323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha