نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی مطرح شده است، گفت: این قانون در صورت اجرایی شدن شامل حال بیمه‌شدگان جدید و افراد کم‌سابقه می‌شود.

بازنشسته

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علی حیدری در خصوص اینکه آیا افزایش سن بازنشستگی نیز جزء اصلاح قوانین سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد شده است یا خیر، گفت: بله افزایش سن بازنشستگی نیز یکی از پیشنهادات ما در اصلاح قوانین بوده است.

وی با اشاره به اینکه قانون تأمین اجتماعی در سال ۵۴ به تصویب رسید، گفت: زمانی که قانون تأمین اجتماعی تصویب می‌شد، سن امید به زندگی ۵۸ سال بود و در نتیجه حداقل سن لازم برای بازنشستگی ۵۵ سال با ۳۰ سال سابقه یا ۶۰ سال با کمتر از ۳۰ سال سابقه بود، اما در حال حاضر به یمن اتفاقات خوبی که در کشور افتاده، امید به زندگی برای خانم‌ها ۷۵ سال و در آقایان ۷۳ سال است.

نایب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: یعنی امید به زندگی طی دو دهه افزایش یافته ولی سن و سابقه برای بازنشستگی بالا نرفته است. در حالی که در تمام دنیا یک رابطه منطقی بین امید به زندگی و حداقل سن بازنشستگی وجود دارد و ما متأسفانه برعکس عمل کردیم. یعنی نه تنها سن بازنشستگی را بالا نبردیم بلکه با قوانینی مانند مشاغل سخت و زیان‌آور و بازنشستگی‌های پیش از موعد و … این سن را پایین‌تر آورده‌ایم. این موارد طبیعتاً باعث می‌شود سازمان دچار عدم تعادل در مصارف و عدم تنظیم ورودی و خروجی شود همچنین پایداری مالی در بلندمدت نیز دچار مشکل می‌شود.

حیدری در پاسخ به این سوال که آیا سن بازنشستگی متناسب با سن امید به زندگی افزایش پیدا می‌کند، گفت: چنانچه این آئین‌نامه به تصویب برسد، افزایش سن بازنشستگی به تدریج و برای بیمه شدگان جدید بصورت پلکانی خواهد بود و در دنیا هم همینطور است. در فرانسه حداقل سابقه برای بازنشستگی ۴۰ سال است. خیلی از کشورهای پیشرفته که رشدهای اقتصادی بالا داشتند، کارگرانی با ۴۰ سال سابقه کار دارند اما کارگران ما با زیر ۴۰ سال سابقه بازنشسته می‌شوند.

وی تاکید کرد: سازمان پیگیر اصلاح سن بازنشستگی است و در صورت اجرایی شدن مشمول بیمه‌شدگان جدید و نیز افرادی می‌شود که زیر ۵ یا ۱۰ سال سابقه دارند.

کد خبر 552292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 182
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    113 1
    بازنشسته تامین اجتماعی که حقوقش هنوز 3میلیون نشده با این تورم وگرانی چه امیدی می تونه داشته باشه جوان 35 ساله ای که بیکار شده پس اندازی نداره وبا ید خرجشو پدر بازنشسته اش با حقوق ناچیز بده.افسردگی گرفته چه امیدی به زندگی داره .تنها چیزی که من نمی بینم در اطرافیانم امید به زندگی هست
  • ایرانی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    160 3
    پس اول حقوق ومزایا مثل فرانسه بدید بعد مقایسه کنید. نمیشه که من بازنشسته که توانایی خرید گوشت وماهی واجیل رو سه ساله ندارم غذای بچه هام شده بیشتر سیب زمینی وبادنجان و سبزی خوردن با بازنشسته فرانسوی که در رفاه هست مقایسه کنید زندگی ما شده آه وحسرت اما زندگی بازنشسته فرانسوی تازه اول مسافرت وجهانگردی وتفریح هست.دیگه امیدی مونده؟؟؟؟؟؟
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    161 1
    الان با این وضعیت باید با کشورهای فقیر وقحطی زده های آفریقا مقایسه بشیم نه فرانسه
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    165 1
    دروغ که حناق نیست همه هم مثل این اراذل و اولاش حقوق بگیر نیستن مردک تو شغل ایجاد کن بعد حرف از بازنشستگی بزن دزدان بی ادعا
  • حسین IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    125 2
    بله همه جایی دنیا شاخص رشدو توسعه اقتصادی و صنعت مثبت بوده و نه مثل کشور ما روز به روز اعداد نزولی رو تجربه میکنه ، همچنین در همه جایی دنیا دولت فرصت های شغلی مناسبی برای مردم ایجاد کرده اما در کشور ما میلیونها بیکار نا امید وجود دارد ...........
  • ایرانی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    108 2
    اتفاقات خوب؟ در این دوره که قیمت ها لحطه ای بالا میره ما به امید زندگی داریم جوونی که می بینیه اگر کار گیر بیاره جون بکنه نمی تونه یه خونه یه ماشین برای خودش بخره این مفت خور مثل بقیه مفت خورهای دیگه از حال و روز ملت بی خبره
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    140 1
    موقع پول دادن ماروبافرانسه مقایسه می کنیدموقع زندگی باگینه بیسائو خوش بحالتون که اینقدروقیح افریده شدید
  • مرتضی IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    102 1
    بقول ناپلئون : چیزی که حدومرزنداره وقاحته .کدوم امیدبزندگی.بابامملکت شده چاپلوس خونه .همه مسئولین شدن خوش خدمت وآش مال
  • سید IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    84 0
    دقیقا وارونه حرف زده. وقاحت تا چقدر. سن امید قبلا ۷۵ بوده الان زیر پنجاه. با چه رویی امار بر عکس به خورد مردم میدید. راحت بگید پول نداریم. به گدایی افتادیم. و برای جبران کسر بودجه . برای جیب مردم نقشه کشیدیم.
  • باهوش IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    75 2
    نباید بی لیاقتی و کسری بودجه صندوق رو از جیب کارمندا و کارگرا تامین کنین
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    81 0
    دقیقا کدوم زندگی که امید به زندگی...؟؟؟
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    91 2
    بدبخت بی عقل، فرانسه کجا شما کجا، ،،،ایران جهنم شده امید کجاست