رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در هفت ماه گذشته شورای راهبردی پتروشیمی‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و عسلویه ۲۰ میلیارد تومان پول نقد و تجهیزات به بیمارستان‌های استان کمک کردند.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سعید کشمیری شنبه ۵ مهر افزود: این تجهیزات و لوازم پزشکی بر اساس نیاز مراکز درمانی منطقه با نظر مسئولان و کارشناسان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خریداری‌شده است. با کمک و همراهی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در هفت ماه گذشته بیش از ۶۰ تخت ‌ای‌سی‌یو با تجهیزات کامل به امکانات درمانی استان بوشهر افزوده شده است. تعمیر اساسی سه دستگاه و فراهم کردن زمینه نصب هفت دستگاه اکسیژن‌ساز، نصب ۲ دستگاه جدید سی‌تی‌اسکن، ۳۰ دستگاه دیالیز و اهدای یک دستگاه آفرزیس از جمله کمک‌ها به بیمارستان‌های بوشهر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به آغاز فصل پاییز و شیوع بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوانزا گفت: در صورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک حتی امکان پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها وجود دارد. چنانچه در بسیاری از کشورهای نیمکره جنوبی به علت استفاده از ماسک همه‌گیری بیماری‌ها را همچون سال گذشته نداشته‌اند. هر چند با توجه به تحریم‌ها از نظر انتقال ارز و تحویل واکسن کشور با مشکلاتی روبرو بود اما بخشی از نیازها تأمین ‌شده و قرار است تا هفته آینده در استان‌ها توزیع شود.

کشمیری گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان رغبت مردم به رعایت موازد بهداشتی در استان بوشهر مطلوب است. هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله زیادی وجود دارد اما همین امر باعث شده استان در موج سوم شیوع ویروس کرونا قرار نگیرد و شتاب انفجاری بیماری را تجربه نکند. اگر ۹۰ درصد افراد جامعه از ماسک استفاده کنند مانند این است که همه مردم از واکسن استفاده کرده‌اند. کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر ۱۲ هزار و ۲۴۱ نفر بوده که ۹۲۰۰ نفر با تشخیص قطعی بستری و تاکنون ۹۰ درصد آنان با سلامتی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

کد خبر 552217

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha