استودیو دیزنی در واکنش به شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا زمان اکران دو فیلم پرامید «بیوه سیاه» و «داستان وست ساید» را تا سال آینده به تاخیر انداخت.

اسكارلت جوهانسن در فيلم بيوه سياه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، با تعویق تاریخ نمایش عمومی «بیوه سیاه» تا بهار آینده، این نخستین بار در بیش از یک دهه اخیر (از سال ۲۰۰۹) است که یک سال تقویمی بدون اکران فیلمی از دنیای مارول به پایان می‌رسد. در واقع، دوستداران ابرقهرمانان مارول برای دیدن اسکارلت جوهانسن در قامت «بیوه سیاه» باید دست‌کم هفت ماه دیگر منتظر بمانند. این فیلم قرار بود ششم نوامبر روی پرده سینماهای آمریکا برود و حالا اکران آن برای هفتم ماه می ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است.

نکته جالب اینکه «بیوه سیاه» در اصل قرار بود هفتم می ۲۰۲۰ به نمایش عمومی درآید و به دلیل شیوع کرونا زمان اکران آن حدود شش ماه عقب افتاد. با توجه به اوضاع بحرانی تقریبا تمام ایالت‌های آمریکا و عبور تعداد کشته‌های کووید-۱۹ از مرز ۲۰۰ هزار نفر، سینماها در دو سوی ایالات متحده و دو بازار اصلی (نیویورک و لس‌آنجلس) همچنان بسته‌اند. شکست تجاری «انگاشته» کریس نولان هم بسیاری از استودیوها را برای اکران فیلم‌هایشان مردد کرده است.

دیگر فیلم مهم سال ۲۰۲۰ که اکران آن تا سال آینده میلادی عقب می‌افتد، «داستان وست ساید» استیون اسپیلبرگ است. نخستین ورود فیلمساز نامدار برنده اسکار به دنیای فیلم‌های موزیکال از پرامیدترین آثار فصل جوایز امسال بود اما حالا دست‌کم به اسکار ۲۰۲۱ نمی‌رسد و شاید در اسکار ۲۰۲۲ بدرخشد. «داستان وست ساید» که قرار بود ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ روی پرده برود، حدود یک سال دیرتر یعنی در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۱ به نمایش عمومی درمی‌آید.

«مرگ روی نیل» دنباله‌ای است بر فیلم موفق سال ۲۰۱۷ «مرگ در قطار سریع‌السیر شرق» هر دو به کارگردانی کنت برانا بر اساس داستان‌های جنایی آگاتا کریستی. این فیلم قرار بود ۲۳ اکتبر اکران شود و حالا با حدود دو ماه تاخیر از ۱۸ دسامبر روی پرده می‌رود. از آنجا که بیشتر بزرگسال‌ها و میانسالان تماشاگر فیلم‌هایی چون «مرگ روی نیل» هستند، بعید است در دوران شیوع کرونا به حضور در مکان‌های سربسته مانند سینما علاقه داشته باشند.

کد خبر 551972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha