«وی دونگ شو» تحلیلگر مسایل نظامی چین می گوید کشورش در صورت تهدید های آمریکا و اقدامات خطرساز آن کشور، توان رویارویی نظامی با واشنگتن را دارد.

بمب افکن های اچ ۶ چینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «وی دونگ» روز پنجشنبه در گفت و گو با روزنامه گلوبال تایمز افزود: اگر ارتش آمریکا از بمب افکن هایی از پایگاه های خود در اقیانوس آرام برای بازدارندگی چین و تهدید مستقیم استفاده کند ، این کشور هم از بمب افکن های اچ ۶ خود برای مقابله بهره خواهد گرفت و قادر به انجام ضد حمله هایی به پایگاه های آمریکا خواهد بود. 

این تحلیلگر درباره اینکه چرا اخیرا بسیاری از رسانه های غربی گزارش هایی مبنی بر احتمال هدف قرار گرفتن پایگاه آمریکا در جزیره گوام واقع در اقیانوس آرام منتشر کرده اند ، خاطر نشان کرد : اخیرا تصاویری از این بمب افکن چینی در حین عملیات منتشر شده است و غربی ها خیلی زود حدس و گمان هایی را در این باره داشته اند که هدف چین جزیره گوام و پایگاه آمریکا در این منطقه است زیرا نگران توانایی های نظامی چین هستند.

در این مطلب آمده است: به طور کلی عملیات ها و تمرینات نظامی چین ماهیت دفاعی دارد و فقط استراتژی های ضد حمله دفاعی را دنبال می کند ، اما اگر چین تحریک یا تهدید نشود ، دست به کاری نخواهد زد ولی اگر کسی امنیت ملی و راهبردی چین را بشدت به خطر بیندازد و یا اقدامات مستقیمی علیه این کشور انجام دهد، قطعاً با اقدامات مقابله جویانه و واکنش فوق العاده سریع چین مواجه خواهد شد. 

تحلیلگر مسایل نظامی چین در پکن تاکید کرد که آمریکا اخیرا بارها دست به تحرکاتی علیه چین زده است اما جرات درگیری و آتش افروزی ندارد هنوز جو آنقدر که باعث رویارویی نظامی شود، متشنج نشده است.

انتشار تصاویر بمب افکن های H-6K چین   در بحبوحه تنش ها با آمریکا که می توانند دامنه عملیات را گسترش دهند و موشک های کروز با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر حمل کنند، بنه وعی هشدار به واشنگتن محسوب می شود. 

« وی دونگ شو » می افزاید : اگرچه قدرت کلی نیروی دریایی و هوایی چین قابل رقابت با آمریکا نیست و بین دو کشور فاصله هست، اما اگر واشنگتن امنیت دفاعی چین را تهدید کند ، چین کاملاً توانایی مقابله دارد و ضروری است که پکن بر قابلیت های نظامی و جنگی خود بیفزاید.

کد خبر 551912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha