تنها ۲ درصد از جمعیت حاضر در میدان دواب شهرستان بناب در استان آذربایجان شرقی از ماسک استفاده می‌کنند و شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم در این مکان رعایت نمی‌شود.

میدان دواب شهرستان بناب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر مهدی احمدی‌منش، رئیس شبکه دامپزشکی بناب با اشاره به ضرورت تعطیلی میدان دواب این شهرستان گفت: این محل می‌تواند بزرگ‌ترین عامل شیوع بیماری کرونا باشد و در صورت تعطیل نشدن میدان  شاهد انفجار کرونا در منطقه خواهیم بود. فشردگی جمعیت در میدان دواب و رعایت نکردن موارد بهداشتی نگران‌کننده است و مسئولان باید نسبت به تعطیل کردن این مکان اقدام لازم را انجام دهند.

آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در بناب دو تا سه برابر شده است

امین رفیعی، فرماندار بناب هم افزود: به جهت رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در روزهای اخیر آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا ۲ تا ۳ برابر در بناب افزایش یافته است. استفاده مردم شهرستان از ماسک به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی با تأکید بر احساس مسئولیت دستگاه‌های اجرایی در زمینه مقابله با کرونا بیان کرد: رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی با عادی‌انگاری جامعه از هیچ دستگاه و نهادی سلب مسئولیت نمی‌کند و همه باید به وظایف خود عمل کنند. همچنین برگزاری هر گونه همایش و مراسم در سطح شهرستان ممنوع است و مدیران ادارات در صورت ضرورت جلسات را به صورت ویدئوکنفرانس برگزار کنند.

جواد نظام‌پرست، شهردار بناب از آمادگی شهرداری برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی و ناوگان شهری خبر داد و گفت: ماسک و مواد ضدعفونی به اندازه کافی بین کارکنان و کارگران شهرداری به صورت رایگان توزیع شده است. همچنین به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شهرداری بناب نسبت به تهیه و توزیع ۲۰ هزار ماسک برای افراد نیازمند توسط مراکز خیریه اقدام کرده است.

شهرستان بناب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.

کد خبر 551897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha