چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

نگارش نخست دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی شامل ۹۱ مقاله علمی در مراسمی امروز چهارشنبه ۲ مهر رونمایی شد.

دانشنامه دفاع مقدس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر اجرایی دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: برآورد می‌شود در دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی، چهار هزار مدخل از تمام موضوعات جنگ در قالب ۳۰ جلد شامل مقاله و پرونده علمی نوشته شود که البته تکمیل این طرح عظیم چهار سال طول می‌کشد.

سرهنگ سیدنعمت‌الله سجادی افزود: برای این که متولیان دانشنامه از نظرات منتقدان بهره‌مند شوند و همچنین به وعده خود برای ارائه بخشی از دانشنامه عمل کرده باشند یک جلد نمونه یا در اصطلاح پیش جلد دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی تدوین و امروز طی مراسمی رونمایی شد.

وی ادامه داد: در تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی بیش از ۵۰ نویسنده و محقق در قالبی جهادی در چهارگروه نظامی، شهدا و اشخاص، اجتماعی و فرهنگی فعالیت می کنند تا مقالات را برای تکمیل ۳۰ جلد از این مجموعه آماده کنند. دانشنامه منبع اصلی محققان، نویسندگان، فعالان هنری، فیلمنامه‌نویسان و رمان‌نویسان در تولید آثار تحقیقی، ادبی و هنری خواهد بود.

مدیر اجرایی دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: همچنین امروز کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد دفاع مقدس استان خراسان رضوی در مشهد نیز مورد بهره برداری قرار گرفت که این مجموعه در کنار دانشنامه می‌تواند نقش مهمی در خلق آثار ادبی، هنری و تحقیقی پیرامون دفاع مقدس ایفا کند.

خراسان رضوی با دارا بودن حدود ۱۰۰ هزار رزمنده، ۱۷ هزار و ۲۸۳ شهید، ۴۹ هزار و ۶۹۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۵ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.

کد خبر 551740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha