چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

این روزها قطار تغییر در بافت شورای شهر مازندران گویا توقف ندارد و در تازه‌ترین رویداد در شهر محمودآباد دومین عضو شورا پس از استعفا جایش را به عضو علی‌البدل داد.

شهرداری محمودآباد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، پنجمین دوره شورای شهر محمودآباد مانند سایر شهرهای مازندران با حاشیه‌هایی همراه بود و البته این تغییر برخلاف دیگر شهرها کمتر دیده شد. درگیری‌های مستمر اعضای شورای شهر بهشهر که به تعلیق هر پنج عضو و بازگشت آنها پس از چند ماه به عرصه مدیریت شهری منجر شد، پرونده پرسر و صدای پنج عضو شورای شهر بابل، به بیرون کشیده شدن اختلاف اعضای شورای قائمشهر، انحلال شورای شهر سلمانشهر، بازداشت یک عضو شورای امیرکلا، بازداشت یکی از اعضای شورای بابلسر و غیبت‌های طولانی برخی اعضای شورای شهر آمل و بازداشت پنج عضو شورای شهر ساری به اتهام اختلاس از اتفاق‌ها و حاشیه‌هایی بود که منتخبین پنجمین دور انتخابات شورای شهر برای مازندران به یادگار گذاشتند.

دست اتفاق شورای شهر محمودآباد را هم بی‌نصیب نگذاشت و در تازه‌ترین رویداد عضوی دیگر از این شورا دست به استعفا زد تا کرسی خود را با عضو عدل‌البدل جایگزین کند. البته شورای شهر محمودآباد پیش‌تر هم به دلایل مختلف اعضای خود را از دست داده بود. در پنجمین دور انتخابات شورای شهر سیف‌الله فرزانه، مهرداد خسروی، نورالله قلی‌زاده، محسن صالحی و مرتضی غلامی با کسب بیشترین آرا به عمارت شهرداری محمودآباد راه یافتند ولی قبل از اینکه دوره به پایان برسد ۲ عضو اصلی با استعفای خود جایشان رابه اعضای علی‌البدل دادند.

اولین عضو شورای شهر محمودآباد که استعفا کرد فرزانه بود که پس از گذشت یک سال و نیم پیشنهاد مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را پذیرفت و از شورای شهر کناره‌گیری کرد. او جای خود را به سعید بناساز، اولین عضو علی‌البدل داد. با اینکه زمان زیادی به پایان عمر دوره پنجم شوراها نمانده، هفته گذشته روز ۲۴ شهریور یکی دیگر از اعضای شورای شهر استعفا داد که در غیاب یک عضو به موافقت سه عضو دیگر شورا رسید و پس از آن در کمیته انطباق فرماندار محمودآباد هم آن را تایید کرد.

با وجود روایات متفاوت از استعفای غلامی که برای چند روز میان مردم شهر دهان به دهان شد، او در یک اعلام رسمی علت استعفایش را در متن استعفانامه مشکلات شخصی و بیماری و ناتوانی جسمی عنوان کرد. پس از آن، حامد باقری عضو دوم علی‌البدل روز گذشته با برگزاری مراسم تحلیف وارد عمارت شهرداری محمودآباد شد.

استعفا در شهرداری محمودآباد در زمان شورای پنجم فقط به اعضای شورا ختم نشده بلکه مرداد امسال علی صیغل‌وازی، شهردار محمودآباد هم به علت آنچه مشکلات شخصی و نداشتن روحیه مناسب کاری نامیده شد پس از حدود ۱۸ ماه از سمت خود استعفا داد و حمید بطیاری، مدیر حراست شهرداری با موافقت تمام اعضای شورای شهر سرپرست شهرداری محمودآباد شد.

شهرستان ساحلی محمودآباد بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و دارای دو شهر محمودآباد و سرخرود است.

کد خبر 551656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha