ویژه‌برنامه‌های دوشنبه‌های اراک‌گردی و پنجشنبه‌های اراک‌شناسی به منظور توسعه گردشگری در اراک ترتیب داده شده است.

اراک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، به مناسبت هفته جهانی جهانگردی در مهرماه اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی با کمک یک موسسه آموزشی برنامه پنجشنبه‌های اراک‌شناسی را راه‌اندازی کرد که تاکنون سه پنجشنبه ویژه لیدرهای دفاتر خدمات مسافرتی برگزار شده است. این برنامه ویژه لیدرهایی است که در دوره‌های آموزشی میراث فرهنگی شرکت کرده و تصمیم دارند با جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده شهر اراک بیشتر آشنا شوند.

همچنین در کنار پنجشنبه‌های اراک‌شناسی، برنامه دوشنبه‌های اراک‌گردی ترتیب داده و تاکنون چهار هفته هم برگزار شده است. این برنامه با کمک یک موسسه مردم‌نهاد، ‌هیات امنای بازار تاریخی اراک و یک دفتر خدمات مسافرتی پیش می‌رود. در واقع هدف از اراک‌گردی آشنایی‌ شهروندان استان مرکزی و حتی گردشگران داخلی و خارجی با جاذبه‌های تاریخی شهر اراک است که با بازارگردی آغاز شده و افراد با پرداخت مبلغ اندکی از جاذبه‌های شهر شامل بازار تاریخی، کاروانسراها، سراها، بقعه‌ها و... بازدید می‌کنند.

این برنامه به دلیل استقبال مردم همچنان برگزار می‌شود اما با توجه به شرایطی که با شیوع کرونا در اراک وجود دارد، حساسیت بسیاری در برگزاری برنامه همراه با حفظ موازین بهداشتی وجود دارد و اداره کل میراث فرهنگی در این راستا نظارت کافی را اعمال می‌کند تا مشکلی برای گردشگران بروز نکند.

کد خبر 551655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha