چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

سه راس آهو از یک منزل در اهواز کشف و تحویل اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان شد.

کشف سه راس آهو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان، معاون محیط‌زیست طبیعی گفت: به دنبال تماس یکی از شهروندان اهوازی، یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان اهواز از این منازل ۳ راس آهو با جنسیت دو راس ماده و یک راس نر تحویل گرفتند. برای تعیین تکلیف با توجه به شرایط دست‌آموز بودن این آهوان که توان بازگشت به طبیعت را نداشتند و همچنین مشخص شدن زیستگاه آهوها، کار نمونه‌برداری ژنتیک، خون، بافت و سرگین آنها در حال بررسی است. خوشبختانه درخت ژنتیک گونه آهوی میشداغ تهیه شده و کد ژنتیک این گونه هم‌اکنون در این اداره‌کل موجود است و در صورت مطابقت این گونه بعد از انجام کارهای ویژه و توان بازگشت به طبیعت توسط اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان به طبیعت بازگردانده خواهد شد.

سیدعادل مولا افزود: این آهوان هم‌اکنون در سلامت کامل بسر می‌برند و برای بازگشت به طبیعت باید حداقل دو ماه دور از انسان و در شرایط طبیعی نگهداری شوند تا توان بازگشت  و خلق و خوی وحشی خود را باز یابند. احتمال اینکه این آهوان باردار باشند، زیاد است و اگر نسلی از آنها  ایجاد شود با شیوه نگهداری دوباره خلق و خوی طبیعی و وحشی خود را حفظ خواهند نمود. برای شناسایی ژنتیک کارشناسان اداره کل با اساتید دانشگاه چمران دانشگاه شهید چمران و حتی تماس کارشناسی با محققان خارجی برای شناسایی ژنتیک و زیستگاه طبیعی در حال انجام  است. وی دلیل مشخص شدن ژنتیک را جلوگیری از اختلال ژنتیک آهوان با سایر گونه‌های  موجود در منطقه عنوان نمود.

معاون محیط‌زیست طبیعی ضمن قدردانی از از فعالان و دوستداران طبیعت گفت: امروز شاهد این هستیم که افراد داوطلبانه گونه‌های حیات‌وحشی را که در اختیار دارند برای بازگشت به طبیعت به اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست تحویل می‌دهند و این امر باید گسترش یابد چرا که جایگاه حیات‌وحش در طبیعت است.

وضعیت جسمانی گونه‌ها خوب است و در شرایط قرنطینه در یکی از زیستگاه‌های طبیعی نگهداری می‌شوند.

کد خبر 551645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha