مدیر کل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از خرید ۱۳ هزار و ۴۵۰ تن گوجه‌فرنگی از کشاورزان این استان در سال جاری خبر داد.

گوجه‌فرنگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت‌الله ویسی افزود: طی سال‌ جاری ۱۳ هزار و ۴۵۰ تن گوجه‌فرنگی ‌که روی دست کشاورزان استان مانده بود، در قالب خرید حمایتی از کشاورزان خریداری کرده‌ایم. از سازمان تعاون روستایی برای اولین بار مجوز گرفتیم که محصول گوجه ‌کشاورزان گوجه‌کار شهرستان‌های باشت، گچساران و کهگیلویه را خریداری کنیم و این گوجه‌ها از طریق اتحادیه تعاون روستایی بویراحمد به کارخانه‌های رب گوجه ‌مرودشت و نورآباد ممسنی استان فارس و مجتمع غذایی آیدا در استان اصفهان ارسال شد.

مدیر کل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این میزان گوجه‌فرنگی با اعتباری حدود ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خریداری و انتقال داده شد. یکی از وظایف تعاون روستایی حمایت از کشاورزان آسیب‌پذیر و قطع دست دلالان و واسطه‌هاست. از این رو، به هر کیلو گوجه‌فرنگی ۴۰۰ تومان یارانه از طریق سازمان تعاون روستایی اختصاص داده و به حساب کشاورزانی که گوجه‌ خود را به کارخانه‌های طرف قرارداد انتقال دادند، واریز شد.

ویسی با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار تن گوجه ‌به مجتمع غذایی آیدا در استان اصفهان حمل شد گفت: در همین راستا حدود ۱۱ قلم کالا از جمله زیتون، ترشی، کنسرو، رب گوجه ‌و خیارشور به میزان ۴۸ تن با حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف خریده و برای حمایت از تنظیم بازار، بین مردم و بازاریان توزیع شد. در صورت حمایت و تامین غرفه آمادگی داریم زرشک و زعفران با قیمت مناسب وارد استان کنیم.

کد خبر 551583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha