بوی بد ناشی از فعالیت تصفیه‌خانه شهرک صنعتی باعث آزردگی و ناراحتی برخی از اهالی شهر بروجن شده، چرا که ذرات آلوده‌کننده شیمیایی، گازهای آلوده‌کننده و مسموم‌کننده به همراه دارد.

شهرک صنعتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، برخی از مردم می‌گویند تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بروجن به‌ علت مشکلاتی در جانمایی و همچنین برخی روش‌های تصفیه‌ای، باعث شده تا با بوی نامطبوع همراه باشد که تولید این بو مردم بروجن در چهار محال و بختیاری به‌خصوص ساکنان محله‌های شهید باهنر و شهید رجایی را آزار می‌دهد و انتقادهای آنان از این موضوع تاکنون به نتیجه نرسیده است.

محمدحسن کرمی، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن گفت: هر جایی که بوی فاضلاب‌های صنعتی احساس شود، می‌تواند ذرات آلوده‌کننده شیمیایی، گازهای آلوده‌کننده و مسموم‌کننده به‌همراه داشته باشد. احساس بوی ناشی از فاضلاب‌های صنعتی حاوی ذرات آلوده‌کننده و گازهای آلوده‌کننده می‌تواند باعث مسمومیت‌ و ناراحتی‌های تنفسی شود.

وی افزود: بوی ناراحت‌کننده ناشی از فعالیت فاضلاب‌های صنعتی به‌خصوص هنگام خنکی هوا در صبح و عصر به بیشترین میزان خود می‌رسد. در فصل‌های بهار و تابستان که مردم بروجن پنجره خانه‌ها و یا محل کسب خود را باز می‌کنند، بوی ناشی از فعالیت فاضلاب شهرک صنعتی به سمت آنان بیشتر احساس و باعث تشدید ناراحتی مردم می‌شود.

کرمی اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن با همکاری دادستان، فرماندار، شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره حفاظت از محیط‌زیست این شهرستان همکاری‌های لازم را برای رفع این مشکل داشته‌اند.

مرتضی منصوری، رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بروجن نیز گفت: جانمایی و مکان‌یابی محل احداث تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بروجن از ابتدا اشتباه بوده است. متاسفانه تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بروجن در مکانی مرتفع و در مسیر وزش باد احداث شده است.

وی مسیر وزش باد در بروجن را از جنوب غرب به شمال شرق دانست و افزود: شب‌ها به‌ علت وزش باد و ایسلند هوایی (وارونگی هوایی)، مسیر وزش باد در بروجن تغییر و باعث وارد شدن بوی نامطبوع ناشی از فعالیت تصفیه‌خانه شهرک صنعتی به این شهر می‌شود.

منصوری تصریح کرد: در صورت جانمایی و مکان‌یابی کارشناسی و علمی محل احداث تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بروجن از همان ابتدا، به‌ طور یقین اکنون مشکلات ناشی از متصاعد شدن بوی آن در کمترین میزان ممکن بود. در کنار متصاعد شدن بو از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بروجن، یک‌سری از کارخانه‌های مستقر و فعال در این شهرک نیز عامل تولید بو هستند.

کد خبر 551576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha