معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: برای حفظ سلامت مردم و با توجه به بسته بودن مرزهای عراق و برگزار نشدن مراسم راهپیمایی اربعین، مشتاقان امام حسین(ع) از حرکت به سمت مرزهای عراق خودداری کنند.

پياده روي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، منوچهر حبیبی در نشست ستاد برنامه‌ریزی و ساماندهی اربعین حسینی افزود: برای مدیران و دست‌اندرکاران ستاد ساماندهی اربعین حسینی استان قزوین خیلی سخت و دشوار است که امسال در آستانه اربعین حسینی برنامه‌ریزی کنند که زائران حسینی برای راهپیمایی حسینی و زیارت به عتبات عالیات نروند.

وی با اشاره به برگزاری پرشور راهپیمایی اربعین حسینی در سال‌های گذشته عنوان کرد: جلسات ستاد ساماندهی اربعین حسینی در سال‌های گذشته با شور و تکاپوی بسیار زیاد به منظور هرچه پرشور برگزار شدن راهپیمایی حسینی برگزار می‌شد ولی امسال با وجود بیماری کرونا با وجود میل باطنی امکان انجام این سفر معنوی وجود ندارد چرا که سلامت مردم در اولویت است.

حبیبی خاطرنشان کرد: در بحث برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حیسنی تا امروز کشور عراق هیچ مجوزی برای ورود به عراق برای ایام اربعین صادر نکرده است و دولت این کشور اعلام کرده هیچگونه امکانات برای پذیرش زائران خارجی ندارد بنابراین مردم استان به سمت مرزهای ایران و عراق حرکت نکنند.

هیات‌ها، عزاداران و موکب‌داران استان قزوین اخبار برگزاری مراسم اربعین حسینی را فقط از طریق مسئولان و رسانه‌های رسمی دنبال کرده و به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و  شایعاتی در فضای مجازی منتشر می‌شود که عزاداران برای حضور در راهپیمایی اربعین ثبت نام کنند که هیچ‌گونه رسمیتی ندارد.

وی با بیان این که در استان قزوین هیچ راهپیمایی و پیاده‌روی با عنوان پیاده‌روی اربعین برنامه‌ریزی نشده است، ادامه داد: به منظور برگزاری مراسم اربعین برنامه‌ریزی‌هایی برای فعالیت برخی از هیات‌های مذهبی با رعایت موازین بهداشتی انجام شده ولی هیچ برنامه برای پیاده‌روی اربعین حسینی چه در استان قزوین و چه در کشور عراق نخواهیم داشت.

کد خبر 551555

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha