ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید حاضر است واکسن کرونای روسیه را به رایگان در اختیار کارکنان سازمان ملل قرار دهد.

Putin

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه اول مهر در سخنرانی‌ امسالش در مجمع عمومی سازمان ملل در هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس آن پیشنهاد کرد که واکسن اسپوتنیک V، واکسن روسی کرونا، را در اختیار کارکنان آن سازمان قرار دهد.

تا به حال فقط نتایج بررسی کوچک اولیه درباره واکسن کرونای روسیه منتشر شده است و برخی از دانشمندان ابراز نگرانی کرده‌اند که این واکسن هنوز برای استفاده گسترده آماده نیست.

پوتین در یک سخنرانی از پیش‌ضبط‌شده از مسکو گفت: «هر یک از ما ممکن است با این ویروس خطرناک مواجه شود. این ویروس کارکنان سازمان ملل، مقرها و شعبه‌های منطقه‌ای را در امان نخواهد گذاشت.»

پاندمی کروناویروس باعث شد که مجمع عمومی سازمان ملل برای نخستین بار در تاریخ از به طور مجازی و از راه دور برگزار شود.

پوتین که ماه پیش با سروصدای زیاد تایید این واکسن را اعلام کرد و گفت دخترش خودش هم از داوطلبان دریافت واکسن است، در سخنرانی‌اش اعلام کرد: «روسیه اماده است به کمک‌های لازم را در اختیار کارکنان سازمان ملل بگذارد و به خصوص پیشنهاد می‌کنیم واکسن ما به طور رایگان در اختیار کارکنان این سازمان و شعبه‌های آن که داوطلب باشند، قرار دهد.»

پوتین گفت پیشنهادش در پاسخ به تقاضای عمومی است و افزود: «برخی از همکارانم در سازمان ملل در این باره درخواست کرده‌اند و ما به درخواست بی‌تفاوت نخواهیم ماند.»

کارکنان سازمان ملل تا به حال درباره پذیرفتن این پیشنهاد اظهار نظری نکرده‌اند.  دکتر مارگرت هریس، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت وابسته به سازمان ملل هم از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

کد خبر 551494

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha