سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: متاسفانه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اصفهان که نزدیک به ۸۲ درصد بود به ۶۲ درصد کاهش پیدا کرده است. به همین منظور گشت ارشاد کرونا در سطح شهر، رستوران ها، اصناف و پارک‌ها فعال خواهد شد.

كرونا در ايران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الله غلامی شامگاه سه شنبه اول مهر ماه در نشست خبری که به صورت اینترنتی برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص بحث آموزش ستاد ملی مقابله با کرونا دقیقا وضعیت را روشن کرده است. متوسط  آموزش حضوری در مدارس استان ۱۰ تا ۱۵ است و ظرفیت مدارس با ۱۵ درصد بهترین حالت است تا دانش آموزانی که امکانات ندارند در مدرسه حاضر شوند و اشکالات خود را بیان کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی دستگاه ها نسبت به آماری که ناقص است و صحت آن اعلام نشده آمار می دهند در حالی که تنها دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان مجاز هستند تعداد بستری ها، مبتلایان و فوتی ها را بدهند. امیدواریم کسانی که دسترسی به آمار دارند با دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان و کاشان هماهنگ شوند و از دادن آمار ناقص پرهیز کنند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، ادامه داد: متاسفانه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اصفهان که نزدیک به ۸۲ درصد بود به ۶۲ درصد کاهش پیدا کرده است. به همین منظور گشت ارشاد کرونا در سطح شهر، رستوران ها، اصناف و پارک ها فعال خواهد شد که امیدواریم اثرگذار باشد و باز هم رعایت پروتکل ها به بالای ۸۰ درصد برسد.

غلامی در خصوص پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای دو هفته تعطیلی، گفت: بحث ۲ هفته تعطیلی اصناف، ادارات و مدارس مطرح شده که این پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی را استاندار به وزیر کشور کتبا ارائه داده است که در این خصوص وزیر بهداشت و ستاد ملی کرونا تصمیم گیری خواهند کرد.

وی افزود: بحث دورکاری کارمندان به مدیران دستگاه های مربوط تفویض شده و مدیر مربوطه می تواند تعداد نیروهای خود را بر اساس نیاز روزانه سازماندهی کند  که امروز در ستاد کرونا هم مطرح شد. البته به شرطی کارمندان می توانند دورکاری کنند که امور مراجعان به نحو مطلوب انجام شود. استاندار اصفهان پیشنهاد داده است که بخشی از اختیارات ستاد ملی کرونا به استان ها تفویض شود که باید ببینیم چه تصمیمی در این خصوص گرفته می شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: هم اکنون والدین می توانند وضعیت مدرسه و تحصیل فرزندان خود را بررسی و آموزش حضوری یا مجازی را انتخاب کنند. دروس مهم را هم دانش آموزان می توانند حضوری یاد بگیرند. کمتر از ۱۰ درصد نقاط استان هم اکنون نمی توانند آموزش مجازی داشته باشند که این مشکل در برخی نقاط دورافتاده است که البته می توانند از تلویزیون برای آموزش استفاده کنند.

غلامی در خصوص کم شدن سرعت اینترنت و مشکلات ایجاد شده برای دانش آموزان، اظهار کرد: در خصوص اینترنت با پیگیری های ویژه آموزش و پرورش بحث سرعت اینترنت به زودی حل خواهد شد تا دانش آموزان بتوانند از اپلیکیشن شاد بهره ببرند.

کد خبر 551487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha