مدیرعامل شرکت یادمان سازه، آخرین وضعیت احداث محور شارباغ که مربوط به ساماندهی محور شهری راه آهن تهران- تبریز است را تشریح کرد.

محور نيلوفري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، حسن صفات مدیرعامل شرکت یادمان سازه با بیان اینکه ماموریت تکمیل و اجرای محور شارباغ به شرکت یادمان سازه واگذار شده است، گفت: پروژه احداث محور شارباغ که پیش‌تر با عنوان محور نیلوفری شناخته می‌شد، یکی از پروژه‌های مهم مدیریت شهری پایتخت است که علاوه بر تاثیرات فرهنگی مثبت در مناطق کمتر برخوردار شهر تهران، می‌تواند در رونق گردشگری شهری نیز موثر باشد.

مدیرعامل شرکت یادمان سازه افزود: با بهره‌برداری از محور شارباغ، نیازهای فرهنگی و تفریحی شهروندان تا حد قابل توجهی تامین و فضای شهری ماندگار و سودآور برای شهر تهران از منظر جذب گردشگر و سهولت دسترسی به فعالیت‌های تجاری پیرامونی طرح خلق خواهد شد.

وی افزود: همچنین خدمات عمدتاً فرهنگی و کاربری‌های پشتیبان خدمات و تامین خدمات محله‌های همجوار محور ایجاد می‌شوند. گستره سبز و فضای باز روی سطح تونل راه آهن تهران-تبریز و حریم پیرامونی و ایجاد جویبار سبز در معبر شمالی و رواق سبز در معبر جنوبی حدفاصل حریم پیشین راه آهن و سطح فوقانی تونل هم از ویژگی‌های مهم این پروژه شاخص و دارای اهمیت است.

پروژه احداث محور شارباغ پس از انتقال خط راه آهن تهران- تبریز به زیرزمین، روی بام این تونل در محدوده‌ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی- غربی و عرض متوسط ۳۰ متر و محدوده مداخله با وسعت حدود ۲۷ هکتار تعریف شده است و با ساماندهی معابر شمالی و جنوبی فضای قابل توجهی به نفع شهر آزاد می‌شود.

محدوده طراحی وسعتی قریب به ۵۵ هکتار در دو فاز است که فاز اول به مساحت تقریبی ۲۸ هکتار شامل محورهای حرکتی طرفین محور اصلی و فاز دوم به مساحت تقریبی ۲۷ هکتار شامل محور اصلی-میانی است. استخوان‌بندی اصلی این طرح شامل گستره‌های فرهنگی – تفرجی، گردشگری - تفرجی و تجاری - تفرجی در مناطق ۹، ۱۷ و ۱۸ است.

کد خبر 551382
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha