استاد محمدعلی جدیدالاسلام، پیشکسوت عکاسی پرتره و بزرگ‌ترین مجموعه‌دار دوربین‌های عکاسی ایران ۲۰ دوربین عکاسی قدیمی به موزه مطبوعات تبریز اهدا کرد.

محمدعلی جدیدالاسلام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، استاد جدیدالاسلام روز سه‌شنبه اول مهر در حاشیه آیین اهدای دوربین‌های عکاسی به موزه مطبوعات تبریز در جمع خبرنگاران، هدف از این اقدام را کمک به پا گرفتن موزه مطبوعات به عنوان نهاد صیانت از تاریخ مطبوعات و رسانه‌ها در منطقه شمال غرب کشور ذکر کرد و افزود: قدمت دوربین‌های اهدایی به موزه مطبوعات تبریز بین ۲۰ تا ۷۰ سال است و اغلب آنها در برنامه‌های خبری این سال‌ها استفاده شده است.

استاد جدیدالاسلام با دعوت از عموم فرهیختگان و خانواده‌های قدیمی دارای گنجینه‌های قدیمی مرتبط با زمینه‌های موزه مطبوعات تبریز شامل روزنامه‌ها، دستگاه‌ها و ابزارهای چاپ و دوربین‌های عکاسی و دست‌نوشته‌های فعالان رسانه‌ای برای اهدای به موزه مطبوعات تبریز، این قبیل اقدامات را موجب ماندگاری صاحبان آثار در طول تاریخ دانست.

بزرگ‌ترین مجموعه‌دار دوربین‌های عکاسی ایران با ابراز خوشحالی از راه‌اندازی موزه منطقه‌ای مطبوعات در تبریز تاکید کرد: تاسیس چنین مکانی در شهری با سابقه درخشان در ورود مظاهر نوین تمدنی به ایران از ۲۰۰ سال به این سو، از دو منظر افزایش موزه‌های شهر و پا گرفتن محلی امن و مطمئن برای نگهداری و انتقال میراث گذشتگان به نسل جدید و آیندگان حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تبریز به عنوان مهم‌ترین شهر ایران در زمینه ایجاد و توسعه مطبوعات، بعد از تهران، از سال‌های قبل نیازمند تاسیس موزه مطبوعات بود اضافه کرد: من در گام نخست ۲۰ عدد دوربین عکاسی را به این مجموعه اهدا کردم و بدون شک به موازات غنی‌تر شدن گنجینه موزه، باز هم هر کمکی از دستم بیاید برای پربارتر شدن آن انجام می‌دهم.

استاد جدیدالاسلام برای اهدای عکس‌های تاریخی مطبوعاتی از رویدادهای منطقه شمال غرب یا تصاویر فعالان رسانه‌ای خطه آذربایجان در دهه‌های قبل به موزه منطقه‌ای مطبوعات تبریز اعلام آمادگی و در پایان از جراید و اسناد مطبوعاتی به نمایش درآمده در موزه مطبوعات تبریز نیز دیدن کرد.

موزه منطقه‌ای مطبوعات تبریز به اهتمام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی و تولیگری انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی در روزهای اخیر فعالیت خود را با دعوت از دارندگان نسخه‌های مطبوعات قدیمی و اسناد مطبوعاتی برای ارائه آثار خود به این مکان آغاز کرده است.

موزه مطبوعات تبریز در خانه تاریخی صلحجو (کلکته‌چی) در کوچه تاریخی کرباسی تبریز در عابرگذر قدیمی تربیت واقع شده است.

کد خبر 551349

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha