سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بیش از ۲۹ طرح با ۲۰ هزار میلیارد ریال و ۲۶۳ میلیون یورو سرمایه‌گذاری تا چهار ماه آینده در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد.

جزیره قشم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا مؤمنی در بیستمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم افزود: بهره‌برداری از این طرح‌ها که میزان سرمایه‌گذاری ریالی آن در مرحله‌ اول افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال است، نشانه‌ای بارز از عزم این سازمان برای تسریع در توسعه جزیره است. برای این برنامه افزون بر سه عنوان موضوعی در حوزه ملی و هشت عنوان موضوعی در حوزه سازمانی در نظر شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جابجایی مدیر املاک و مستغلات این سازمان گفت: در پنج سال گذشته از مجموع ۴۸ پرونده‌ واگذاری در منطقه آزاد قشم، تعداد ۴۰ فقره پرونده حل‌وفصل شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد. شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

کد خبر 551308

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha