انتشارات فابر اعلام کرد نسخه ویژه آخرین رمان کازوئو ایشی‌گورو، نویسنده مشهور ژاپنی را برای کتابفروشی‌های مستقل و فروشگاه زنجیره‌ای واترستن بریتانیا منتشر کرده است.

ایشی گورو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، بوکسلر نوشته است فروشگاه زنجیره‌ای واترستن از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های کتاب بریتانیاست که نزدیک به ۲۸۳ کتابفروشی در سراسر این کشور دارد. انتشارات فابر گفته است نسخه ویژه این فروشگاه دارای جلد و قالب مخصوص این فروشگاه است و بهار سال آینده وارد بازار کتاب بریتانیا می‌شود.

پیش از این ایشی‌گورو که هم اکنون ساکن انگلیس است، از انتشار رمان جدیدش با عنوان «کلارا و خورشید» خبر داده بود. این اولین رمان ایشی‌گورو بعد از دریافت جایزه نوبل ادبیات در سال 2017 است. داستان رمان درباره یک روبات به نام کلارا است که دوست دارد بین انسان‌ها دوستی نزدیک پیدا کند. قرار است این رمان در ماه مارس سال ۲۰۲۱ روانه بازار کتاب شود. به گفته مسئولان انتشارات نسخه ویژه واترستن و کتابفروشی‌های مستقل دارای طراحی جلد متفاوت است و تنها در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

انتشارات انگلیسی فابر تاریخ انتشار رمان جدید نویسنده ژاپنی را دوم ماه مارس سال جدید میلادی عنوان کرده بود. مسئولان انتشارات جزئیات محدودی درباره داستان رمان دادند. آنگوس کارگیل مدیر انتشارات گفت: «کلارا و خورشید» رمانی با موضوع احساسات انسانی است که درباره انسان‌ها روایت شده است ولی مکان آن در جای دیگری اتفاق می‌افتد.

ایشی‌گورو از سرشناس‌ترین نویسندگان انگلیس است و سال ۱۹۸۶ برای «هنرمندی از جهان شناور» برنده جایزه وایت‌برد و در ۱۹۸۹ برای «بازمانده روز» برنده جایزه بوکر شد. از بین آثار او «وقتی یتیم بودیم» و «هرگز رهایم مکن» به فهرست نهایی جایزه بوکر راه یافتند. شرکت سونی و الیزابت گابلر در قراردادی با ایشی‌گورو حق ساخت فیلمی با الهام از این رمان را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 551299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha