سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
۰ نفر

۲۵۰ تن تخم‌مرغ از ابتدای سال در شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد افزایش داشته است.

تخم‌مرغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره دامپزشکی تایباد گفت: در حال حاضر تنها واحد مرغ تخم‌گذار این شهرستان ۲۴ هزار قطعه ظرفیت دارد و هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد مرغ‌های تخم گذار در مرحله تولید تخم هستند. این میزان تخم مرغ تولیدشده با صدور گواهی بهداشتی و نظارت دستگاه‌های متولی انجام شده است.

دکتر حسن آذریان گفت: پنج درصد از تخم‌مرغ تولیدشده در این شهرستان به مصرف داخلی می‌رسد و مابقی آن به شهرستان‌های همجوار ارسال می‌شود. طول دوره پرورش مرغ تخم‌گذار ۱۸ ماه است و سرمایه اولیه برای هر دوره افزون بر ۱۲ میلیارد ریال است.

آذریان افزایش قیمت نهاده‌ها، دارو و واکسن را از مهمترین مشکلات واحدهای مرغ تخم‌گذار این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز مرغداران این منطقه یارانه‌ای و ۴۰ درصد دیگر از بازار آزاد تامین می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۵ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۵۹۰ هزار قطعه در هر دوره ۴۵ روزه در این شهرستان فعالیت دارد. در هر دوره ۴۵ روزه هزار و ۲۵۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید می‌شود و هرسال چهار دوره جوجه‌ریزی در مرغداری‌های شهرستان انجام می‌شود. واحدهای مرغداری این شهرستان زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.

تایباد بیش از ۳۵۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۶ هزار راس دام سنگین دارد. این شهرستان در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

کد خبر 551261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha