دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

چاپ تازه دو کتاب «علم و تمدن در اسلام» و «معارف اسلامی در جهان معاصر» نوشته سیدحسین نصر منتشر شد.

دو کتاب از سید حسین نصر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا در معرفی کتاب «علم و تمدن در اسلام» آمده است: این کتاب برای نخستین بار و به زبان انگلیسی در سال ۱۳۳۴ و به زبان انگلیسی در ایالات متحده آمریکا منتشر شده و به گفته نویسنده هدف از انتشار آن تولید متنی با موضوع تاریخ علم و تمدن در اسلام بوده و جزئی از پروسه‌ای بزرگ به منظور تدوین کتاب‌هایی بوده که تاریخ علم و تمدن در جهان را برای مخاطب عام مورد کنکاش قرار می‌دهد.

نصر در مقدمه خود در این کتاب عنوان کرده که این اثر نخستین اثری بوده که درباره علم و تمدن در اسلام  به زبان‌های اروپایی تدوین شده است و در عین حال به دلیل در نظر گرفتن مخاطب عام برای آن از بیان موضوعات بسیار تخصصی در این زمینه در کتاب خودداری شده است.

کتاب در بدو امر به معرفی برخی چهره‌های جهانی علوم اسلامی پرداخته است و در ادامه موضوعاتی مانند دستگاه تعلیم و تربیت و سازمان‌های تربیتی، جهانشناسی، فیزیک، ریاضیات، نجوم، طب، کیمیاگری و شیمی و فلسفه را مورد توجه و بررسی تحلیلی قرار داده است.

همچنین کتاب «معارف اسلامی در جهان معاصر» اثر سیدحسین نصر در ۲۹۵ صفحه با قیمت ۳۰ هزار تومان برای ششمین نوبت توسط نشر یادشده منتشر شده است. در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: کتاب «معارف اسلامی در جهان معاصر» برای نخستین بار در سال ۱۳۴۷ منتشر شده است و در برگیرنده مجموعه مقالاتی است که سعی دارند تا جوانب مختلف معارف اسلامی و تلاقی آن با جهان معاصر  را مورد واکاوی قرار دهند.

این کتاب در چهار بخش موضوع اهمیت تحقیق در معارف و حکمت و علوم اسلامی در جهان امروز را تبیین و جوانبی از علوم و فلسفه اسلامی را بازگو می‌کند و در نهایت درباره موضوع تقابل جهان امروز و دین و علوم انسانی بحث می‌کند.

کد خبر 551110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha