همه افرادی که در سمت مدیریت یک مجموعه کار می کنند، می خواهند که یک مدیر خوب و نمونه مثبتی از یک رهبر واقعی باشند. اما آن ها باید برای رسیدن به این هدف نقاط قوت خود را تقویت کرده و به اجرایی ساختن نکاتی در روند های مدیریتی خود بپردازند.

شغل

. بدین ترتیب با رعایت نکاتی که موضوع بحث امروز این مقاله از موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان هستند، می توانید در مدیریت کسب و کار خود به شیوه ای عالی و قدرتمند عمل کنید. مدیران موفق معمولا همگام با کارمندان خود، یک تیم ایده آل و یک محیط کاری پویا را به وجود می آورند.

ممکن است شما نیز بخواهید به عنوان مدیر یک سازمان، عملکرد بهتری را از خودتان نشان دهید و موفق تر از گذشته باشید، اگر واقعا این رویایی است که دارید، باید به شما بگوییم که این هدف آنقدرها هم سخت و دست نیافتنی نیست. شاید مدیری باشید که شرکت بزرگی داشته باشید، پولدار باشید ولی در زمینه مدیریتی ضعف های بسیاری داشته باشید. به عنوان مدیری موثر و کارآمد باید اهداف، انتظارات و بازخوردهای کاری را در اولویت قرار دهید و با شیوه های نوین مدیریتی که در انواع موسسات آموزش عالی تدریس می شوند، همراه شوید.

دوره آموزش مدیریت کسب و کار راه حل شماست!

شاید سال ها تحصیل کرده اید و به تخصص های زیادی دست یافته اید. ممکن است حتی از ابتدای شروع تلاش هایتان رویای مدیریت و رسیدن به درجات بالا را در ذهنتان مرور کرده باشید، مثلا با خودتان بگویید اگر مدیر شوم چنان می کنم و چنین می کنم، اگر مدیر شوم با همه مدیران فرق خواهم داشت، اگر مدیر شوم کاری می کنم که شرکتم برترین شرکت جهان شود و بسیاری دیگر از این دست آرزوها. اما تنها خواستن شما را به مقصدتان نمی رساند و شما علی رقم تحصیلات و مدارک دانشگاهی نیاز به شرکت در یک دوره آموزش مهارت های مدیریتی خواهید داشت. دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار شاید در نگاه اول برایتان غیر ضروری باشد ولی خیلی زود با حضور در جلسات آموزش مدیریت حرفه ای کسب و کار متوجه می شوید که این دوره جزو مهمترین بخش های مدیریت موفق شماست.

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محیطی بی نظیر برای شماست تا بتوانید با اخذ مدرک مدیریت حرفه ای کسب و کار آرزوهای دیرینه تان را جامه عمل بپوشانید و با برخورداری از اعتباری که این مدرک برایتان به ارمغان می آورد در زمره افراد خاص جامعه قرار گیرید. شاید بگویید که چرا این گواهینامه مدیریت حرفه ای کسب و کار تا این اندازه اعتبار آفرینی دارد؟ در پاسخ باید به شما بگوییم که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدارک صادره از موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان را تائید کرده و همچنین این مدرک ها دارای تائیدیه و مقبولیت از سوی سازمان wes  کانادا نیز می باشند. بنابراین شرکت در این دوره را به تاخیر نیندازید و سریعا برای ثبت نام اقدام کنید. در ادامه به شما تکنیک ها و نکاتی را که در این دوره خواهید آموخت، معرفی می کنیم.

درست است مدیرید ولی در کنار تیم خود کار کنید

برخی از  افراد آنچنان درگیر غرور و تکبر در رهبری و مدیریت حرفه ای کسب و کار می شوند که نمی توانند مدیریت خوبی را از خود بروز دهند. آن ها خودشان را بالاتر و برتر از کارمندانشان می بینند و ترجیح می دهند در کنار آن ها نباشند. اما چنین رفتاری درست نیست و به قول قدیمی ها دودش در چشم خودتان می رود. مدیر باید مانند دوستی صمیمی در کنار کارکنانش حضور داشته باشد و در مواقع مورد نیاز آن ها را به سمت و سوی درست هدایت نماید. اگر دائما با خود بزرگ بینی و نگاه از بالا به پایین آن ها را رصد کند، موفقیت چندانی در کسب و کارش بدست نمی آورد و کارمندان رابطه خوبی با وی نخواهند داشت.

یک محیط کاری مثبت نتایجی باورنکردنی دارد

اگر محیط کاری که ایجاد می کنید دارای آرامش، احساس خوب، رنگ ها و ترکیب های مناسب و شرایط روحیه بخشی باشد، انگیزه کارمندان برای انجام کار بیشتر است. زمانی که انگیزه بیشتر باشد، کارها طبق روال برنامه ریزی شده و با انرژی مضاعفی دنبال می شوند و منجر به دستاوردهای طلایی می شوند. محیطی را در نظر بگیرید که از رنگ های غیر استاندارد در آن استفاده شده باشد، فضایی با نور کم و نامطلوب و امکانات اداری همچون صندلی ها و میزهای اوراق و قدیمی باشد. مسلما کارمندان از حضور در چنین محیطی آن هم برای مدت زمانی طولانی در روز، راضی نخواهند بود. برخی مدیران برای اتاق خودشان نهایت سلیقه و زیبایی را به کار می برند، ولی تا نوبت به نیروهایشان می رسد، هزینه چندانی را صرف نمی کنند و بی توجه به این مسائل هستند. بهتر است خودتان را به جای نیروهای تان بگذارید و ببینید که آیا رغبتی برای کار در محیط فراهم شده دارید یا خیر؟

اهداف، انتظارات و عملکردهای مشخص و هم سویی داشته باشید

انتظارات بیهوده نداشته باشید. منابع انسانی شما نمی توانند معجزه کنند و از هیچ، همه چیز بسازند. با توجه به اینکه شما چه نقشه راهی را در اختیارشان می گذارید و چگونه برایشان تعیین هدف می کنید، آن ها مسیر انتخابی شما را در پیش می گیرند. بهتر است که انتظاراتتان به گونه ای نباشد که آن ها قادر به انجامش نباشند و با شنیدنش شاخ در بیاورند. رسیدن به هدف باید نقطه انتهایی تمامی فرآیندهای جاری در سازمان شما باشد. نمی توانید بگویید که هر کس در جهتی مجزا حرکت کند و هماهنگی جمعی لازم است. بنابراین در دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار می توانید این مهارت را به خوبی یاد بگیرید و جزئیاتش را درک کنید.

خودآگاهی داشته باشید و مهارت های مدیریتی تان را هر روز افزایش دهید

مدیران نیز مانند نیروهایشان باید همیشه در حال یادگیری و رشد هر چه بیشتر باشند. آموزش مدیریت حرفه ای کسب و کار باعث می شود که بتوانید انرژی بیشتری داشته باشید و این انرژی را به کارمندانتان هم منتقل کنید. دقیقا باید بدانید که چه میزان تلاش برای رسیدن به اهدافتان نیاز دارید و با تزریق علم و آموزش دادن کارکنان شرکت و خودتان به استقبال چالش ها و موانع کاری پیش رو بروید. خود آگاهی برای مدیران مسئله مهمی است، اگر شما به خودشناسی برسید مسلما منابع انسانی تان را نیز بهتر خواهید شناخت. باید به دنبال عوامل انگیزشی و محرک باشید تا خستگی راه را برای شما و تیم تان کمرنگ تر کنند. باید مراقب رفتار و حرف هایتان باشید. ممکن است یک جمله الهام بخش از سوی شما باعث حرکتی پر سرعت تر در راستای هدفتان شود و در مقابل یک جمله ناامید کننده فرسنگ ها از موفقیت دورتان کند

کد خبر 551084

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha