مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و داروی ایران درباره علت تاخیر در ورود واکسن آنفلوآنزا به کشور گفت: قرار بود مبلغ ارزی ازطریق ترکیه به یکی از کشورهای اروپایی منتقل شود که متاسفانه برگشت خورد و دوباره این کار را انجام دادیم و امیدواریم این مشکل به‌زودی برطرف شود و کل محموله واکسن به کشور برسد.

واكسن آنفلوانزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، حیدر محمدی مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و داروی کشور درمورد تاخیر در واردات واکسن آنفلوآنزا به کشور گفت: بخشی از واکسن‌ها وارد کشور شده و امیدواریم که همه محموله‌ها تا آخر مهر ترخیص و توزیع شود، ولی ما تلاش می‌کنیم تا هفته‌ اول مهر بیشتر توزیع‌ها انجام شود.

محمدی در ادامه درباره بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا گفت: بهتر است تزریق واکسن در مهر و آبان انجام شود. البته این واکسن تا آخر اسفند امسال قابلیت مصرف خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود افزایش نرخ ارز احتمال افزایش قیمت واکسن مذکور وجود دارد، بیان کرد: وقتی دارو تولید داخل است با قیمت مناسب توزیع می‌شود و اگر قرار باشد داروی خارجی مشابه آن با مقدار مختصر وارد شود، با ارز نیمایی وارد می‌شود. درحقیقت نمونه وارداتی داروی تولید داخل ارز نیمایی می‌گیرد. البته بخشی از مواد جانبی دارو هم ارز نیمایی می‌گیرد که تاثیر مختصری بر روی قیمت دارو خواهد داشت.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت نیز امروز در گفتگو با خبرنگاران درباره علت دیر رسیدن واکسن آنفلوآنزا به کشور توضیح داد: ما در ابتدا مشکلی در رابطه با تهیه ارز داشتیم و این مشکل حل شد اما تحریم‌ها برای ورود این واکسن‌ها به داخل کشور، ما را با مشکل مواجه کرده است.

لاری در ادامه با بیان این که واکسن‌هایی که الان وارد کشور شده است هلندی هستند و از هلند وارد شده‌اند، گفت: این واکسن ۳۰ تا ۶۰ درصد می‌تواند ایمنی‌سازی کند و این طور نیست که از آن برای همه مردم استفاده کنیم.

کد خبر 551072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha