مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از آبرسانی سیار به ۴۱۷ روستای استان خبر داد و گفت: پنج طرح آبرسانی روستایی در استان به بهره‌برداری رسید.

آب‌رسانی سیار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  فارس، حسین امامی با بیان این‌که سال ۹۷ سرانه تأمین آب برای روستاها به ازای هر خانوار ۶۵ لیتر و در سال گذشته به ۸۹ لیتر افزایش یافت، اظهار داشت: امسال سرانه هر خانوار به ۱۲۰ لیتر در روز افزایش یافته است. مشکل کمبود و قطعی آب فقط مربوط به امسال نیست و سال‌های گذشته نیز در فصل تابستان با کمبود آب مواجه بودیم که امسال شرایط پایدارتری در مجتمع‌های آب‌رسانی داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ جنوبی از افزایش ۶۰ درصدی سرویس‌های آبرسانی به مناطق روستایی استان نسبت به سال گذشته خبر داد و مطرح کرد: از آغاز امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۶۱۱ سرویس آب به حجم ۱۳۶ هزار و ۹۵۵ متر مکعب به روستاها آبرسانی شد. این تعداد سرویس آب به ۴۱۷ روستا با ۱۶ هزار و ۷۵۹ خانوار ارسال شد، افزایش تعداد ناوگان آبرسانی سیار، افزایش حجم آب، جلوگیری از تجمع مردم برای دریافت آب و پیشگیری از شیوع کرونا و نیاز آبی بیشتر روستاها در تابستان از دلایل افزایش سرویس‌های آب‌رسانی است.

امامی از کمبود ۴۵ تانکر ثابت و هشت تانکر سیار در روستاهای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از ۱۸ تانکر سیار موجود در روستاها ۹ تانکر نیازمند تعویض و از ۵۴۶ تانکر ثابت روستایی ۱۷۰ تانکر دارای عمر بالا و نیازمند تعویض هستند. پنج طرح آبرسانی روستایی در استان به بهره‌برداری رسید که اعتبار اجرای این پروژه‌ها چهار میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برآورد شده است، با افتتاح این طرح‌ها اهالی روستاهای امین‌آباد، گلنام، نگینان، بیدسک و کرند با چهار هزار و ۱۴۵ نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

کد خبر 551050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha