۲ کشتی ترانزیتی از بنادر هند و جبل علی امارات حامل کالاهای کانتینری در قالب ۶۶۶ کانتینر پس از ورود به بندر چابهار به مقاصد هدف در کشور افغانستان رهسپار شدند.

چابهار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، این ۲ کشتی ترانزیتی حامل کالاهای کانتینری شامل اقلام ظروف آشپزخانه، مواد شوینده و گندم بودند. با اطمینان ایجاد شده از ظرفیت‌های بندر چابهار در پذیرش انواع کشتی و کالا، کاهش هزینه‌های حمل دریایی، تخلیه و بارگیری و انتقال کالا با زمان و هزینه کمتر پیش‌بینی می‌شود که انتقال کالاهای ترانزیتی از طریق این بندر اقیانوسی مستمر باشد.

همچنین با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب بندری و اعطای مشوق‌های ویژه به این بندر اقیانوسی هم‌اینک بندر چابهار بندری مهم و مسیری کم هزینه برای دسترسی کشورهای منطقه به یکدیگر است. موقعیت راهبردی دروازه ملل سبب شده سرمایه گذاران ایران و دیگر کشورها علاوه‌بر رغبت استفاده از این مسیر جهت انتقال کالاهای موردنیاز با اطمینان خاطر بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این بندر اقدام کنند.

تخفیف ۳۰ درصدی در هزینه‌های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور و تخفیف ۵۰ درصدی در THC کانتینرهای ترانزیت خارجی تنها بخشی از بسته‌های تشویقی این بندر برای صاحبان کالاست. تخفیف ۸۷ درصدی در هزینه انبارداری کانتینر ترانزیتی و تخفیف ۷۵ درصدی در هزینه انبارداری کانتینر وارداتی نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور را از دیگر مزایای این بندر بزرگ است. همچنین کانتینرهای خالی نیز جهت بارگیری کالای صادراتی و ترانزیتی از معافیت انبارداری سه ماهه در این بندر برخوردار می‌شوند.

معافیت سه ماهه در انبارداری کالای معدنی و ساختمانی برای تمام رویه‌های گمرکی و معافیت ۱۰۰ درصدی در تخلیه کانتینرهای خالی که صرفا برای استافینگ و حمل دریایی کالای صادراتی و ترانزیتی وارد بندر شهید بهشتی می‌شوند، از دیگر مشوق‌های بندر چابهار برای صاحبان بار و کالا و خطوط کشتیرانی است.

کد خبر 550988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha