مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

شهردار منطقه ۱۶ تهران از بهره‌برداری اولین موزه محلی تهران با رویکرد معرفی مفاخر ملی کشور که از این منطقه برخاسته‌اند خبر داد و گفت: این موزه تا دو ماه دیگر در محله نازی‌آباد افتتاح می‌شود.

محل افتتاح موزه محلی در نازی‌آباد

به گزارش همشهری آنلاین، پیمان پورنصر شهردار منطقه ۱۶ تهران با اعلام این خبر، اظهار داشت: این موزه با استفاده از QR کد هوشمندسازی می‌شود و در چهار حوزه ورزشی، هنری، اجتماعی و سیاسی، مفاخر منطقه ۱۶ تهران که دارای تاثیرگذاری ملی بوده‌اند، معرفی می‌شوند.

شهردار منطقه ۱۶ تهران ادامه داد: این منطقه ۴۵۰ ورزشکار ملی دارد که ۴۰ نفر از آن‌ها دارای قهرمانی‌های جهانی هستند. در حوزه فرهنگ و هنر نیز برخی از هنرپیشه‌ها و بزرگان سینمای ایران متعلق به محله‌های این منطقه تهران هستند که با راه‌اندازی موزه، آثار هنری و چگونگی سیر تکاملی آن‌ها به مخاطبین ارائه خواهد شد.

وی در خصوص چهره‌های سیاسی این منطقه، خاطرنشان کرد: سردار شهید حسن آبشناسان، سردار شاطری و برخی مقاومات فعلی کشوری و سابق کشور از چهره‌های سیاسی منطقه ۱۶ هستند که در این موزه سوابق کاری آنها و نحوه زندگی آن‌ها معرفی می‌شود.

دلیری مدیر روابط عمومی منطقه ۱۶ تهران نیز در این باره اظهار داشت: مفاخری که در قید حیات هستند، گفته‌اند به رسم یادبود یکی از هدایای خاص خود را که در مناصب مختلف اعم از ورزشی یا هنری دریافت کرده‌اند، تقدیم این موزه خواهند کرد.

این موزه ۲۵۰ مترمربع زیر بنا دارد و دارای گالری هنری است. عملیات عمرانی این پروژه به پایان رسیده و اکنون وارد مرحله نصب تجهیزاتی مانند قفسه‌ها و ... است و تا دو ماه آینده با قرار دادن هدایایی که از طرف مفاخر منطقه دریافت می‌شود، این موزه رسما افتتاح خواهد شد.

اولین موزه محلی تهران در محله نازی‌آباد، خیابان شیرمحمدی، جنب بوستان سردار جنگل، کوچه موزه افتتاح می‌شود.

کد خبر 550846
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha