رئیس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران از ورود نخستین گروه از پرندگان مهاجر زمستان‌گذران به آب‌بندان‌ها و تالاب‌ها به ویژه تالاب بین‌المللی میانکاله در شرق استان خبر داد.

پرندگان مهاجر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کوروس ربیعی اظهار کرد: پایش میدانی محیط‌بانان نشان می‌دهد که بیش از ۱۰ گروه از پرندگان مهاجر زمستان گذران با جمعیت بیش از ۱۰ هزار بالی در آب‌بندان‌ها و تالاب بین‌المللی میانکاله فرود آمده‌اند تا فصل سرما را مهمان طبیعت غنی مازندران باشند. آبچلیک، اردک کله سبز، کاکوتی، خوتکا و حواصیل مهم‌ترین گروه پرندگان زمستان‌گذران هستند که پس از سفر نسبتا طولانی خود را به مازندران رسانده‌اند.

ربیعی علت فرود آمدن این پرندگان در حاشیه تالاب بین‌المللی میانکاله و آب‌بندان‌ها را ناشی از خشک بودن اراضی شالیزاری دانست و توضیح داد: با شروع باران پاییزی و غرقابی شدن شالیزارها، پرندگان مهاجر هم برای تغذیه بهتر زیستگاهشان را از آببندان‌ها و تالاب‌ها به اراضی غرقابی گسترش خواهند داد.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: امسال به دلیل وضعیت مناسب آب و هوایی و بارندگی کافی، آب‌بندان‌ها و تالاب میانکاله ذخیره غذایی بهتری نسبت به گذشته دارند و پیش‌بینی می‌شود پرندگان برای مدت طولانی‌تر مهمان زمستانی مازندران شوند. روزهای آینده با سرد شدن هوا آمار مهاجرت پرندگان زمستان‌گذران به مازندران افزایش می‌یابد.

کد خبر 550825

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha