یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده‌رود به خط قرمز رسید و از بامداد جمعه ۲۸ شهریور خروجی سد زاینده‌رود برای مصارف کشاورزی قطع شد.

سد زاینده رود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسن ساسانی درباره آخرین وضعیت سد زاینده‌رود در روزهای پایانی سال آبی جاری اظهار کرد: تیر امسال با توجه به درخواست سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان اصفهان مبنی بر توزیع آب برای کشت تابستانه، جلسه‌ای در وزارت نیرو تشکیل و مقرر شد به میزان ۲۰۰ میلیون مترمکعب در پایان شهریور نسبت به توزیع آب کشاورزی اقدام شود. با توجه به رسیدن ذخیره سد زاینده‌رود به خط قرمز آب شرب اصفهان، از بامداد جمعه ۲۸ شهریور خروجی سد زاینده‌رود برای مصارف کشاورزی قطع شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تاکید بر اینکه هر تصمیم برای سال آبی جدید منوط به ابلاغ برنامه منابع و مصارف سال آبی آتی خواهد بود، گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، پاییز امسال بارش‌ها زیر خط نرمال خواهد بود. با توجه به اینکه اولویت نخست آب منطقه‌ای تامین آب شرب اصفهان بزرگ است و با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت بهداشت، با پایش پیوسته ذخیره سد زاینده‌رود در تلاشیم آب شرب اصفهان را تامین کنیم، اما توصیه ما همچنان صرفه جویی در مصرف است.

ساسانی همچنین تاکید کرد: علاوه بر کاهش خروجی سد زاینده‌رود و قطع تحویل آب برای کشت تابستانه، تحویل آب به بخش‌های صنعت و همچنین انتقال آب به یزد به طور متناسب کاهش یافته است.

کد خبر 550812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha