مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: بازدیدها از ظرفیت‌های استان کرمان برای توسعه مبادلات تجاری و همکاری اقتصادی با حضور سفیر بنگلادش برنامه‌ریزی شده است.

سیدمهدی طبیب زاده 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیدمهدی طبیب زاده افزود: استان کرمان هیچ وقت بیش از یک میلیون دلار صادرات به بنگلادش نداشته اما با توجه به پتانسیل‌هایی که وجود دارد می‌توان به رقم‌های خیلی بیش از این رسید و واردات از این کشور داشته باشیم زیرا تجارت دو سویه است.

وی در نشست بررسی همکاری‌های اقتصادی استان کرمان و کشور بنگلادش اظهار کرد: با توجه به زمینه همکاری‌هایی که می‌تواند صورت بگیرد، بازدیدهایی با حضور سفیر بنگلادش در کرمان برنامه‌ریزی شده است.

طبیب زاده افزود: امکان تامین چند مورد از اقلام وارداتی کشور بنگلادش از ایران در استان کرمان وجود دارد اما زمینه‌های همکاری به همین مقدار محدود نمی‌شود و با توجه به اراده‌ای که در دو کشور وجود دارد امیدواریم سطح تجارت از این مقدار خیلی کم به رقم قابل توجهی برسد.

وی با بیان اینکه روند رو به رشد بنگلادش را می‌ستائیم و با توجه به مشترکاتی که داریم امیدواریم از تجربه‌های موفق دو کشور در امر توسعه استفاده کنیم، اظهار کرد: استان کرمان ظرفیت‌های فراوانی در تولید و خدمات و به ویژه خدمات فنی مهندسی و حتی تولید تکنولوژی دارد و زمینه‌های همکاری بسیار است و امیدواریم آغاز حرکت جدی برای توسعه روابط باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: کرمان محصولاتی از جمله خرما، پسته، سیمان، سرامیک، خدمات فنی و مهندسی، فولاد و مس برای صادرات دارد و در حوزه نساجی و مواد غذایی و ای تی می‌توانیم همکاری خوبی با بنگلادش داشته باشیم.

سفیر بنگلادش در ایران بیان کرد: سرمایه گذاران بنگلادشی در خارج از کشور نیز حضور دارند و سرمایه گذاری می‌کنند و آمادگی برای حضور در ایران وجود دارد و می‌توانند با ایرانیان وارد شراکت شده و تماس بین بازرگانان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا می‌توانند ظرفیت‌های یکدیگر را برای کار و شراکت بسنجند و در سفارت بنگلادش با تمام توان آمادگی همکاری داریم.

کد خبر 550771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha