یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

آبشار شیخ علیخان و غار یخی چما در کوهرنگ و درخت کهنسال گردو در شهر گهرو برای ثبت به شورای عالی ثبت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال و در فهرست آثار ملی ثبت شد.

غار یخی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریده احمدی کارشناس ثبت میراث طبیعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: آبشار شیخ‌علیخان و غار یخی چما به دلیل منحصر به فرد بودن در نوع خود و درخت گردو کهنسال به دلیل قدمت ۲۵۰ ساله جزو آثار ملی ثبت شد. تاکنون ۲۰ اثر طبیعی در چهارمحال و بختیاری جزو آثار طبیعی ملی و ۷۶ اثر ناملموس ثبت ملی شده است.

آبشار شیخ علیخان کوهرنگ یکی از جاذبه‌ها طبیعی چهارمحال و بختیاری در ۱۲ کیلومتری شهر چلگرد و ۴۰ کیلومتری روستای سرآقاسید در دامنه‌های کوهرنگ در ورودی روستای شیخ علیخان واقع شده است. این آبشار یک جاذبه صد درصد طبیعی است که هیچ‌گونه دستکاری انسانی در آن انجام نشده است.

غار یخی چما هم در مجاورت روستای شیخ علیخان در فاصله ۲۵ کیلومتر چلگرد مقابل دشت چما واقع شده و شبیه تنگه بزرگ و یک انباری پربرف است. این غار از نادرترین و اعجاب‌انگیزترین غارهای استان به شمار می‌رود و به عنوان بزرگ‌ترین منبع آب شیرین ایران شهرت دارد.

کد خبر 550739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha