مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

شست و شوی پوست یکی از مهمترین اقدامات مراقبت از پوست است. شبها تا زمانی که مطمئن نشدید که پوست صورتتان کامل تمیز نشده، به رختخواب نروید.

image-20200920141548-1.png

یکی از مراحل مهم در روتین مراقبت پوست پاک کردن صورت در پایان روز است. بسیاری از خانم‌ها در ابتدای روز آرایش می‌کنند بنابراین پوست باید در پایان روز از هرگونه آلودگی و مواد آرایشی پاک شود. متخصصان حوزه پوست و زیبایی تأکید دارند که افراد در پایان روز پوست خود را از مواد آرایشی و بهداشتی پاک کنند و هرگز با صورت آرایش‌شده به رختخواب نروند.
قبلا درباره روش صحیح شستشوی صورت صحبت کردیم. اگر آرایش میکنید، این کار اهمیت بیشتری پیدا میکند. فوم صورت و ژل شستشوی صورت پرکاربرترین محصولات شستشوی پوست هستند.
تمیز کردن صورت در هر حال باید انجام شود. حتی اگر در طول روز بیرون از منزل نروید و هیچ کرمی هم به صورتتان نزده باشید باز هم لازم است در پایان شب صورت خود را کاملا تمیز کنید. در این مطلب که برگرفته از مقاله «انواع پاک کننده های صورت» موجود در مجله زیبایی خانومی است، به انواع آرایش پاک کن ها اشاره می‌کنیم و مزایا و کاربردهای آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

 

ظهور انواع شوینده‌ها

چند سال قبل خبری از این همه تنوع در شوینده های آرایشی و بهداشتی نبود و اکثر افراد صورت خود را با صابون شستشو می دادند.
به مرور با پیشرفت دانش، پزشکان دریافتند که استفاده از صابونها به دلیل PH بالایی که دارند اصلا برای پوست مناسب نیست.

 

این شد که انواع مختلف شوینده و آرایش پاک کن صورت مانند فوم ها، ژل های شستشوی صورت، تونرها، شیرپاک کن ها، کرمی کلینزر ها و پن ها توسط شرکتهای آرایشی و بهداشتی تولید و به بازار عرضه شد. هر کدام از انواع پاک کننده (کلینزر) صورت که گفته شد کاربرد خاصی دارد و برای افراد با مشخصات پوستی و سن متفاوت فرموله شده است.

 

اهمیت انتخاب بهترین شوینده صورت

امروزه انواع مختلف شوینده صورت دربازار وجود دارد که هر کدام کاربردها و تکسچرهای متفاوتی دارد. انتخاب یک شوینده خوب برای بسیاری از افراد دشوار است. برخی از افراد نمی دانند که بهتر است کدام نوع شوینده ای انتخاب کنند. مثلا فوم بهتر است یا ژل شستشو؟
در این مطلب از میان تمام انواع شوینده به تفاوت بین فوم و ژل شوینده صورت نیز اشاره میکنیم تا در هنگام خرید یک شوینده ی مناسب، بدانید که کدام برای شما بهتر است.

 

 

انواع پاک کننده های صورت و کاربردهای آن‌ها

هر کدام از انواع پاک کننده ها کاربرد خاصی دارند. در اینجا به انواع پاک کننده های صورت اشاره می کنیم و بطور خلاصه کاربرد هر کدام را بیان می کنیم:

پاک کننده دوفازی

این نوع از پاک کننده ها برای پاک کردن آرایش غلیظ چشم استفاده می شوند. حتی آرایش های ضدآب را می توان با پاک کننده های دوفازی پاک کرد. پاک‌کننده‌های دوفاز ضمن اینکه اثر پاک کنندگی بسیار خوبی دارند، به خاطر مناسب بودن PH و دو فاز بودن، از ایجاد اگزما و خشکی پوست جلوگیری می کنند.
در نظر داشته باشید که محلول های دو فاز را باید حتما قبل از مصرف خوب تکان دهید.

 

میسلار واتر

این پاک کننده صورت، از ذرات روغنی یا همان میسل‌ها تشکیل شده است که این ذرات سبب پاک کردن پوست از انواع آلودگی ها می شوند . میسلار واتر برای پاک کردن آرایش صورت استفاده می شود. زمانی که از کرم های رنگی استفاده می کنید، قبل از شستشوی صورت با آب از میسلارواتر برای پاک کردن آرایش پوست صورت استفاده کنید.

میسلارواتر، علاوه بر پاک کردن مواد آرایشی از سطح پوست، سبب مراقبت از پوست نیز می شود.
محصول میسلارواتر، بعد از استفاده نیاز به آبکشی ندارد.

 

فوم شست و شوی صورت
 

فوم شستشوی صورت برای از بین بردن آلودگی‌ها و چربی اضافی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد و مواد آرایشی و آلودگی های محیط را به صورت عمقی از منافذ پوست پاک می‌ کند.
این شوینده ها بصورت کف بیرون می‌آیند، کاربری بسیار آسانی دارند و به دلیل وجود سورفاکتانت بالا، برای پوستهای حساس  مناسب نیستند.

فوم ها کاربری راحتتری دارند و بصورت فوم از ظرف خارج می شود لذا نیازی به مالش زیاد برای تولید کف ندارند. از این رو کاربری بسیار آسانی دارند و برای زمانی که فرصت کم است مثلا برای مسافرت ها گزینه خوبی است.
اما از نظر فرمولی فوم ها برای تولید کف، میزان سورفاکتانت بیشتری نسبت به ژل ها دارند و کمی خشن تر هستند. از این رو اگر پوست حساسی دارید، بهتر است از فوم ها استفاده نکنید.

ژل شستشو

هر روز با شستشوی صورت شروع و به پایان می‌رسد. چه شوینده‌ای را برای صورت انتخاب کرده‌اید، صابون، فوم یا ژل شستشو؟ پاک کننده مناسب نقشی کلیدی در مراقبت صورت دارد، پس باید با دقت انتخاب شود. قبل‌تر صابون تنها انتخاب افراد برای شستشوی صورت بود، شوینده‌ای خشن. چرا می‌گوییم شوینده خشن؟ صابون، پوست صورت را خشک و PH پوست را نامتعادل می‌کند. فرقی نمی‌کند چه نوع پوستی دارید، صابون دشمن پوست شما است، در نتیجه باید این شوینده را از روتین مراقبت پوست حذف و شوینده مناسب و ملایم را جایگزین کرد.

ژل شست شو شامل ترکیباتی است که ویسکوز هستند و بافت ژلی و لزجی به محصول می دهند. با وجود اینکه این محصولات پس از استفاده با آب آبکشی می شوند، ولی تا حدی فیلمی نازک بر روی صورت بجا میگذارند و در نهایت نرمی بجا میگذارند.

 

بافت ژلی دارند که باید بر روی پوست مرطوب زده شود. با مالش بر روی پوست صورت، کف ایجاد می شود. برای پوستهای چرب و حساس مناسب است.

ژل شست و شو باکتری‌هایی را که سبب ایجاد آکنه در سطح پوست می‌شوند، از بین می‌برد. این محصول شست و شو  انواع سبوم  و ناخالصی‌ ها را از سلول های پوست می زداید. به این ترتیب مصرف آنها سبب شفافیت، لطافت و نرمی پوست می شود.

ژل شستشو برای افرادی که پوست حساسی دارند مناسب تر از فوم است.

تونر

باید تونر را بخش مهمی از روتین مراقبت پوست قرار داد؟ پاسخ مثبت است؛ تونر صورت یک محصول مهم در روتین مراقبت پوست است و باید همیشه روی میز آرایش شما باشد. بعد از پاک کردن آرایش و شستن صورت، تونر به کمک پوست می‌آید تا رطوبتی که از بین رفته را جبران کند.

بعد از شست و شوی صورت با آب از تونر برای تکمیل مرحله شستشو استفاده می شود. تونرها آبکی هستند و وارد منافذ پوست می شوند و چربی ها و آلودگی ها و کثیفی های به دام افتاده در منافذ پوست را بیرون میکشند.

استفاده از تونر فواید بسیاری برای پوست صورت دارد، از جمله می توان به آبرسانی به پوست، تمیز شدن و بسته شدن منافذ پوست، شفاف شدن پوست و تنظیم pH پوست اشاره کرد.

لازم به ذکر است که هر شخص باید تونر متناسب با پوست خود را انتخاب کند تا در اثر استفاده آن، نتیجه بهتری حاصل شود.

اگر بعد از استفاده از آرایش پاک کن صورت را نمی‌شویید تونر علاوه‌بر آبرسانی کمک می‌کند تا آلودگی‌ها و رنگدانه‌هایی که درون سلول‌های پوستی حبس شده‌اند، آزاد شوند و پوست به طور عمیق تمیز شود. پس انتخاب و خرید تونر، مهم و ضروری است و باید حتماً در لیست کالاهای مراقبت پوست قرار بگیرد.

 

 شیر پاک کن

شیر پاک کن به افرادی که پوست نرمال تا خشکی دارند پیشنهاد می شود. قدرت پاک کنندگی آنها بالاست و یک فیلم نازک و نرمی بر روی پوست بجا میگذارند.

 این پاک کننده کرم مانند، بدون کف کردن، مواد آرایش، آلودگی ها و گرد و غبار را از پوست صورت پاک می کنند و ضمن حفظ کردن چربی‌های ضروری پوست، چربی اضافی پوست را پاک می کند. 

ترکیبات این محصول با پوست صورت کاملا سازگار است و بدون آسیب رساندن، پوستی شفاف و درخشان را به ارمغان می آورد.

 

پن صورت
پن صورت از نظر ظاهری مانند صابون هستند ولی صابون نیستند. پن ها شویندگی تهاجمی دارند و برای افرادی که هنوز تمایل دارند از صابون استفاده کنند مناسب است.

این شوینده های پوستی صابون مانند، دارای pH خنثی و متناسب با پوست هستند که در انواع مختلف زیر موجود می باشند:

· پن شوینده یا پاک کننده

· پن لایه بردار

· پن ضد جوش

· پن پوست چرب

· پن کودک

· پن رطوبت رسان

 

 این نکته را فراموش نکنید که در بازار شوینده های متفاوتی برای هر نوع پوست بصورت جداگانه وجود دارد. بنابراین در هنگام خرید دقت کنید که فوم یا ژل مخصوص نوع پوست خودتان را خریداری کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و نحوه استفاده از انواع پاک کننده صورت، به فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی خانومی به نشانی https://www.khanoumi.com مراجعه کنید.

کد خبر 550738

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha