یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
۰ نفر

رئیس و نائب‌رئیس اتاق اصناف مرکز استان در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن پیگیری مطالبات بازاریان، خواهان تجدید نظر در محاسبه عوارض نجومی شهرداری در حوزه صنوف شدند.

اصناف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالمجید جلالی یکشنبه ۳۰ شهریور با حضور در دفتر شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن دیدار با اسلام باوقار مشکلات حوزه بازار و مطالبات اصناف را تشریح و اظهار کرد: افزایش بیش از ٣٠٠ درصدی عوارض شهرداری در بخش واحدهای صنفی در شرایط کنونی نابودی صنوف را به دنبال دارد. اصلی‌ترین مشکل موجود در روابط بین اصناف و سازمان‌های خدماتی استان، عدم شفافیت است و امیدواریم بتوانیم با تعامل بیشتر در رفع موانع همکاری باهدف توسعه روابط بین دستگاهی در راستای افزایش کیفی و کمی خدمات تلاش کنیم.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان با تأکید بر لزوم بررسی و نظارت شورای اسلامی شهر بندرعباس درزمینهٔ اخذ عوارض پسماند از صنوف این شهر، ادامه داد: نگاه یکسان به واحدهای صنفی در اجرای این قانون عادلانه نیست، چراکه تولید پسماند در واحدهای طلافروشی و میوه‌فروشی ازنظر حجم غیرقابل قیاس است. تعامل و همکاری مدیران دستگاه‌های متولی شهر و بازار به توسعه خدمات و درنهایت معیشت شهروندان منتهی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در ادامه این نشست بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سنوات حضور بنده در شورا، تلاش کردیم تا عوارض شهرداری در حوزه صنوف بر مبنی متراژ واحد صنفی اخذ شود. برنامه شورای شهر برای افزایش عوارض واحدهای صنفی با رشد ١٠ درصدی بود اما مشکل اصلی در بحث نرخ منطقه‌ای اتفاق افتاده و با افزایش بی‌رویه نرخ منطقه‌ای شاهد افزایش بیش از ٣٠٠ درصدی عوارض هستیم.

اسلام باوقار با تأکید بر اینکه تلاش و نظارت ما در شورا بر شفافیت تعرفه‌های شهرداری در تمام حوزه‌ها بوده است، تصریح کرد: برای عوارض نرخ پایه در نظر گرفته‌شده است و برای اینکه در حق اصناف اجحافی انجام نشود در مجتمع‌های تجاری، عوارض بر اساس متراژ و طبقه‌ای است که واحد مدنظر واقع‌شده با در نظر گرفتن تخفیف محاسبه می‌شود. افزایش نرخ منطقه‌ای یکی از عوامل افزایش عوارض شهرداری است و بر اساس فرمول موجود، نرخ منطقه‌ای و موقعیت جغرافیایی واحد صنفی در محاسبه عوارض شهرداری در نظر گرفته‌شده است. امیدواریم صنوف نرخ علی رأس واحدهای خود را در اختیار شهرداری قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نوع خدمات صنوف و اطلاعات واصله از واحدهای صنفی را در محاسبه عوارض شهرداری مؤثر دانست و افزود: شهرداری برای تعیین نرخ عوارض سال ١٤٠٠ از نماینده اتاق اصناف بندرعباس به‌صورت رسمی دعوت و ازنظرت کارشناسی مدیران این مجموعه استفاده شود. شهرداری باهدف کمک به اصناف، عوارض سال ٩٧و ٩٨ و ٩٩ یک واحد صنفی را محاسبه و پس از مقایسه، حد وسط این عوارض را در نظر بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با درخواست از اتاق اصناف برای همکاری درزمینهٔ زیباسازی ورودی‌های شهر بندرعباس اظهار کرد: درخواست داریم جلسه مشترکی با حضور اتاق اصناف و اداره راهداری و شهرداری باهدف ساماندهی ورودی‌های شهر تشکیل شود. ضمن تشکر از همکاری صنوف بندرعباس در جمع‌آوری پسماند، تلاش داریم تا باهمت شهرداری اخذ عوارض پسماند بر اساس آیتم‌های کارشناسی شده صورت پذیرد.

کد خبر 550736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha