مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: آتش‌سوزی ارتفاعات کوه‌های تپه تلویزیون سیدان شهرستان‌های پاسارگاد و مرودشت با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی مهار شد.

مهار آتش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن خسروانیان افزود: این آتش‌سوزی که جمعه 28 شهریور در ارتفاعات شمالی مراتع سیدان و جنوب روستای جیسقان در بخش مرکزی شهرستان پاسارگاد به وقوع پیوست، با تلاش نیروهای منابع طبیعی ۲ شهرستان پاسارگاد و مرودشت، بخشداران، نیروهای امدادی هلال احمر، عوامل نیروی انتظامی و بسیج و همچنین اهالی روستاهای همت‌آباد، سیوند و شهروندان شهرهای سعادت‌شهر (مرکز شهرستان پاسارگاد) و سیدان مرودشت کنترل و مهار شد.

وی با اشاره به تلاش نیروهای مردمی به ویژه جوانان، دوستداران و علاقه‌مندان طبیعت در این عملیات اظهار کرد: پس از اطلاع از وقوع این آتش‌سوزی، هماهنگی‌های لازم با فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران انجام و در نهایت این حریق با همکاری همه‌جانبه نیروهای امدادی در همان ساعات اولیه مهار شد. اضافه کرد: پس از عملیات، نیروهای منابع طبیعی برای اطمینان از خاموش شدن کامل آتش و پایش آن تا صبح ۲۹ شهریور در منطقه حضور داشتند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و نیز لزوم ارتقای سطح آموزش بهره‌برداران و گردشگران، از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه حریق در عرصه‌های منابع طبیعی مراتب را با شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت‌شهر در ۱۱۰ کیلومتری و شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

کد خبر 550686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha