مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

استفاده از اتوبوس‌های شهر قزوین در روز اول مهر به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز سرباز و همچنین بازگشایی نمادین مدارس و روز جهانی بدون خودرو رایگان است.

اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: اول مهر امسال با ۲۲ سپتامبر روز جهانی بدون خودرو مقارن شده است که در این روز مردم به خودداری از استفاده خودروی شخصی و همچنین به‌کارگیری سایر روش‌های حمل‌ونقل همچون پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ناوگان حمل‌ونقل عمومی فراخوانده می‌شوند.

شیما زرآبادی پور افزود:  امسال به دلیل شیوع کرونا تاکید اصلی بر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است؛ اما به منظور تسهیل در جابه‌جایی و رفاه حال دانش‌آموزان و خانواده‌ها، سربازان و سایر شهروندان زمینه استفاده رایگان آنان از اتوبوس در روز یکم مهرماه فراهم شده و به منظور حفظ سلامت مسافران، ضدعفونی ناوگان به صورت مستمر و کامل ۲ بار در روز انجام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی و تلاش همگانی برای خودداری از استفاده خودروی شخصی و بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی تصریح کرد: در این روز شهروندان می‌توانند خریدهای کوچک روزمره را بدون خودرو و با استفاده از چرخ دستی و دوچرخه انجام دهند.

شهرداری قزوین با ۲۲۰ دستگاه اتوبوس در ۲۴ خط به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.

کد خبر 550662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha