رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: یکی از دوستداران محیط زیست در این شهرستان با احیای یک آبگیر فصلی موجب نجات هزاران قطعه ماهی رودخانه‌ای شد.

آبگیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فاروق سخنور اظهار کرد: این دوستدار خوشنام محیط زیست در این شهرستان که مولود عزیزی نام دارد، با هزینه شخصی خود و استفاده از یک دستگاه بیل مکانیکی و هدایت آب جاری به داخل این آبگیر فصلی که به دلیل کم‌آبی ماهیان داخل آن در حال نابودی بودند، از مرگ آنها جلوگیری کرد. بیش از ۳ هزار قطعه ماهی که بر اثر کم‌آبی در این مکان در روستای قویطل واقع در بخش خلیفان مهاباد در معرض تلف شدن بودند، با اقدام این دوستدار محیط زیست از مرگ حتمی نجات یافتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد افزود: این اتفاق هر سال در این موقع سال با خشک شدن برکه‌ها و استفاده کشاورزان و باغداران حاشیه از منابع آبی برای آبیاری اراضی و باغ‌ها رخ می‌دهد که هر بار جمعی از سمن‌ها و همیاران محیط زیست به یاری آبزیان گرفتار در آنها می‌شتابند. از اقدام این شهروند مهابادی تقدیر می‌کنیم و از مردم می‌خواهیم در صورت مواجهه با چنین آبگیر و برکه‌هایی که به دلیل کم‌آبی خطر مرگ موجودات داخل آن تهدید می‌شود مراتب را به اداره محیط زیست مهاباد گزارش دهند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌ غربی واقع شده است و دارای تالاب بین‌المللی کانی‌برازان، تالاب‌های دائمی حسن‌خان و قوپی باباعلی و تالاب‌های فصلی دیگری از جمله گروس، داشخانه و قره‌قشلاق است.

از گونه‌های مهم جانوری در تالاب‌های مهاباد می‌توان به فلامینگو، چنگر، اردک بلوطی، اردک سرسفید، حواصیل خاکستری، پرستوی دریایی، اردک مرمری، باکلان کوچک، پلیکان سفید، چوب‌پا، کشم بزرگ و عروس غاز اشاره کرد.

کد خبر 550556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha