همشری‌آنلاین: ‪ ۹۹/۱‬درصد از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ایرانی به شبکه جهانی اینترنت متصل بوده و تنها ‪ ۰/۹‬سازمان‌ها امکان اتصال به اینترنت ندارند.

یه گزارش ایرنا، امیر عباس تقی‌پور، دبیرهمایش روابط عمومی الکترونیک با اعلام این مطلب در مورد نتایج جدیدترین و کاملترین نظرسنجی انجام شده در حوزه روابط عمومی الکترونیک، گفت: براساس نتایج نظرسنجی دبیرخانه دایمی همایش روابط عمومی الکترونیک با موضوع بررسی دیدگاه مدیران و کارشناسان روابط عمومی در خصوص جایگاه روابط عمومی الکترونیک که توسط کارشناسان مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران انجام شده است، میانگین تعداد کارمندانی که در محل کار از اینترنت استفاده می‌کنند ‪ ۷۷/۴۷‬درصد است.

وی با اعلام اینکه ‪ ۹۴‬درصد وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها دارای وب سایت سازمانی هستند، گفت: مشکل اصلی بسیاری از این وب سایت‌ها عدم بروز رسانی است.

تقی‌پور در مورد میزان بهره‌گیری از امکانات پست الکترونیکی یا ‪ E-mail‬در میان کارکنان واحدهای روابط عمومی وزارتخانه‌ها و سازمانها، گفت : بر اساس نتایج این نظرسنجی ‪ ۹۲/۲‬درصد از پرسش‌شوندگان اظهار داشته اند، از این امکان استفاده می‌کنند.

وی افزود: ‪ ۴۸/۳‬درصد از سازمان‌ها برای ارتباط با رسانه‌ها و تولید نشریات الکترونیک از ابزار و تکنولوژی‌های نوین بر بستر وب بهره می‌گیرند ، ضمن آنکه ‪ ۴۷/۴‬درصد از ارتباطات مردمی ‪ ؟۳۷‬درصد از فعالیت‌های سمعی و بصری و نزدیک ‪ ۳۳‬درصد از فعالیت‌های انتشاراتی ‪ ۲۵/۹‬درصد از فعالیت‌های مرتبط با مراسم و مناسبت‌ها و ‪ ۱۵/۵‬درصد از برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات افکار عمومی نیز با استفاده از ابزار تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی انجام می‌شود.

دبیر همایش روابط عمومی الکترونیک، با اعلام اینکه نتایج جزیی‌تری از این نظرسنجی بزودی منتشر خواهد شد، خاطر نشان کرد: ‪ ۱۳۳‬نفر از مدیران و کارشناسان با پست‌های سازمانی مختلف و متنوع جامعه آماری این نظرسنجی را تشکیل داده‌اند، که براساس اعلام مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، تعدد و تنوع مورد اشاره باعث بالا رفتن میزان اعتبار پژوهش مورد نظر شده است.

کد خبر 55054

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز