شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
۰ نفر

معاون وزیر بهداشت گفت: تحقیقات مهمی روی برخی از بیماران مبتلا به کرونا انجام شد. این بیماران به هیچ درمانی جواب نداده بودند و نتایج سلول درمانی آنان امیدوارکننده بود؛ اما لازم است که این روش روی بیماران بیشتری انجام شود.

کرونا ویروس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مهم‌ترین کنگره سالانه پژوهشگاه رویان در زمینه پزشکی تولید مثل و سلول‌های بنیادی برگزار شد.

رضا ملک ‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه این مراسم، اظهارداشت: سلول‌های بنیادی یک روش درمانی برای برخی بیماری‌هایی است که نمی‌توان آنها را به روش معمول معالجه کرد و خوشبختانه پیشرفت‌های قابل توجهی را به دست آورده‌ایم.

وی افزود: همچنین در کنار این روش، روش ژن ‌درمانی هم وجود دارد که موثرتر است.

نتایج امیدوارکننده‌ آزمایش واکسن چینی کرونا روی انسان

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره همکاری این وزارتخانه با رویان برای سلول درمانی بیماران کرونایی گفت: تحقیقات مهمی روی برخی از بیماران مبتلا به کرونا انجام شد. این بیماران به هیچ درمانی جواب نداده بودند و نتایج سلول درمانی آنان امیدوارکننده بود؛ اما لازم است که این روش روی بیماران بیشتری انجام شود.

وی تاکید کرد: هزینه های سلول ‌درمانی بالا است و هنوز این مرحله از تحقیقات را شروع نکرده‌ایم.

ملک ‌زاده در پاسخ به سوالی درباره تاثیر کرونا بر نا باروری، گفت: اطلاعات کافی درباره این که کرونا باعث ناباروری می ‌شود وجود ندارد.

کد خبر 550456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha