رئیس اداره محیط زیست شاهرود از دستگیری متخلفان زنده‌گیری پرندگان شکاری خبر داد و گفت: سه قطعه قمری، یک قطعه فاخته به علاوه دو بهله دلیجه از این متخلفان کشف شد.

دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر قربانلو ضمن بیان اینکه متخلفان زنده‌گیری پرندگان شکاری در شاهرود توسط عوامل یگان حفاظت محیط‌زیست اکیپ گشت سیار دستگیر شدند، گفت: مأموران یگان حفاظت پس از مطلع شدن از حضور شکارچی غیربومی در مناطق دشتی علی‌آباد پشت بسطام بلافاصله به منطقه اعزام شدند که موتورسیکلت با دو ترک سرنشین را در حال خروج مشاهده کردند. راکبان با مشاهده خودرو محیط‌زیست تغییر مسیر دادند و همزمان با دور انداختن وسایل شکار فرار کردند با تعقیب و گریز کوتاه هر دو دستگیر شدند.

وی افزود: استفاده از تور و حفر گودال شگرد متخلفان برای زنده‌گیری پرندگان شکاری بود که در نهایت قصد انتقال آن‌ها به خارج از کشور را داشتند که به این هدف خود نرسیدند. یکی از متخلفان که از توابع استان‌های جنوبی است با دیدن اوضاع مجدد اقدام به فرار کرد که ساعاتی بعد توسط عوامل محیط‌زیست در همان محل دستگیر شد. در نهایت این دو متخلف نیز با دستور مقام قضائی بخش بسطام تحویل کلانتری این شهر شدند.

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود ضمن بیان اینکه پس از پیدا کردن محل چال متخلف و تفهیم اتهام، محل اسکان وی با همکاری صاحب‌خانه مورد بازرسی قرار گرفت، افزود: در بازرسی محل اسکان یک دستگاه دوربین چشمی، یک قفس حاوی سه قطعه قمری، یک قطعه فاخته به‌علاوه دو بهله دلیجه کشف شد.

شاهرود یکی از شهرهای بزرگ شرق ایران و بزرگترین شهر استان سمنان از لحاظ وسعت است.

کد خبر 550434

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha